Cao-partijen ver uit elkaar

Door Redactie 15 december 2020

Vrijdag 11 december jl. vond het derde gesprek plaats tussen de bonden FNV Overheid, CNV, CMHF en de werkgeversdelegatie VNG. Uit deze gesprekken is gebleken dat we met elkaar nog wel een weg hebben af te leggen.

Met name als het gaat om loon, liggen we ver uit elkaar. Op dit moment komt het bod niet verder dan slechts tienden van procenten.

Ook als het gaat om een thuiswerkvergoeding en –regeling, zijn we niet nader tot elkaar gekomen. Tijdens de zomerperiode hebben wij geprobeerd om met het A-Loga, vooruitlopend op de nieuwe cao, tot afspraken te komen rondom het thuiswerken van de gemeenteambtenaren. Dit heeft de VNG afgehouden en vooruit geschoven naar de cao-onderhandelingstafel in november. De bonden wilden vlak na de zomervakantie al starten met de cao-onderhandelingen. De VNG heeft ook dit helaas afgehouden.

Op 22 januari worden de cao-onderhandelingen inclusief loon, thuiswerken en vitaliteit voortgezet, naast de andere onderwerpen die in de inzetbrief zijn opgenomen.