Wat is voor jou belangrijk in de nieuwe cao Gemeenten?

Door Redactie 04 november 2020

Eind dit jaar loopt de cao Gemeenten af. Daarom starten binnenkort de onderhandelingen voor de nieuwe cao. Wat vind jij van onze voorstellen?

Wat is voor jou belangrijk in de nieuwe cao Gemeenten?

De onderhandelaars van FNV Overheid/Gemeenten gaan vanaf 13 november onderhandelen over een nieuwe cao voor jou als medewerker bij een gemeente of gemeentelijke organisatie. Hiervoor hebben wij samen met leden en kaderleden onze inzet voorbereid. Deze voorstellen zijn tot stand gekomen in overleg met FNV-kaderleden van de sector Gemeenten. Ook hebben we hierbij de uitkomsten gebruikt van de enquĂȘte van afgelopen zomer en de input van het online platform cao Gemeenten.

Tot en met 30 oktober kon jij aangeven wat je van de voorstellen vond. En we hebben inmiddels een goed beeld waar jullie prioriteiten liggen. En we hebben de uitkomsten besproken in de Landelijke Advies Commissie Gemeenten (LACG; dit is de landelijke kadergroep). Die input nemen we allemaal mee in de onderhandelingen.