Rotterdam moet eigen beleid flexcontracten naleven

portret Brenda Heidinga
Door Brenda Heidinga 04 november 2019

Maar liefst 700 van de 1400 medewerkers van de afdeling Werk & Inkomen van de gemeente Rotterdam heeft een tijdelijk contract. De gemeenteraad heeft in april een motie aangenomen om het aantal flexcontracten terug te brengen naar 10 procent. 'De gemeente moet haar eigen beleid naleven', aldus FNV-organizer Fatima el Mourabit.

Flexwerkers bieden concerndirecteur Jon Meijer daarom vandaag om 18.30 uur een petitie aan in het Timmerhuis. De FNV wil dat de gemeente haast maakt en het aantal flexcontracten zo snel mogelijk inperkt.

Structureel werk

De flexmedewerkers van de gemeente Rotterdam zijn het zat om jarenlang in onzekerheid hun werk te moeten doen.FNV-Organizer Fatima el Mourabit: ‘De FNV vindt dat de gemeente Rotterdam haar eigen beleid moet uitvoeren en haast moet maken met de omzetting van flexcontracten naar gewone contracten. Het gaat om structureel werk en niet om het opvangen van ziekte of piekbelasting.’ 11 april jl. is een motie met grote meerderheid door de gemeenteraad aangenomen om flexwerk terug te dringen naar 10 procent binnen de gemeente Rotterdam. Het totaal aantal werknemers bij de gemeente Rotterdam is 11.000.