Cao Waterschappen, stem nu!

Eerste cao Werken voor Waterschappen

Door Redactie 21 oktober 2019

Op 10 oktober 2019 tekenden we het onderhandelaarsakkoord voor de eerste cao Werken voor waterschappen. Ook hebben we samen met de andere cao-partijen een gezamenlijke visie geformuleerd: De arbeidsverhoudingen van morgen. Maar zoals altijd is het laatste woord aan jou! Dus kom naar een van de voorlichtingsbijeenkomsten of stem direct over het resultaat.

Wat hebben we afgesproken?

Samen met alle andere partijen hebben we onder meer het volgende afgesproken:

• De cao heeft een looptijd van 1 jaar: van 1 januari tot 31 december 2020
  • In totaal krijg je een loonsverhoging van 3,5%: 2,5% per 1 januari en 1% per 1 juli 202
  • Door de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren moest de Sectorale Arbeidsvoorwaardenregelingen Waterschapspersoneel omgezet worden. Er is nu een nieuwe cao Werken voor waterschappen die volledig past binnen het civiel recht.
  • Binnen de nieuwe cao zijn je arbeidsvoorwaarden behouden. Daarnaast bevat je nieuwe cao een geschillenregeling als alternatief voor de huidige bezwarenprocedure en goede afspraken over het overleg met vakbonden op lokaal niveau.
  • Een gezamenlijke visie ‘De arbeidsverhoudingen van morgen’. Aan de hand van deze visie is een agenda voor de toekomst is vastgesteld. Deze agenda gaat over 3 thema’s: loopbaanbestendig, levenslang ontwikkelen en waarderen van werk.

Informatiebijeenkomsten

Samen met CNV Overheid houden we de komende tijd informatiebijeenkomsten in het land om het onderhandelaarsakkoord toe te lichten. Ook je collega’s die geen lid zijn, zijn van harte welkom. Wil jij naar een van onderstaande bijeenkomsten? Stuur zo snel mogelijk, maar in elk geval tot 4 dagen voor de datum van de bijeenkomst een mail naar cbbregio25@fnv.nl met de datum en locatie van de bijeenkomst waar je heen wilt. Laat ook even weten met hoeveel personen je komt.

• 29 oktober, 14.00 – 15.30 uur, Hotel Van der Valk, Balkenweg 1, 9405 CC Assen
  • 29 oktober, 10.00 – 11.30 uur, FNV regionaal kantoor, Gotlandstraat 2a, 7418 AZ Deventer, Zaal A/B
  • 4 november, 10.00 – 11.30 uur, Reyerparc, Kruisweg 1-3, 2982 TN Ridderkerk, Brasserie
  • 6 november, 10.00 – 11.30 uur, Waterschap De Dommel, Bosscheweg 56, 5283 WB Boxtel, Dommelzaal
  • 6 november, 14.00 – 16.30 uur, Waternet, Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, AB zaal
  • 12 november, 15.00 – 16.30 uur, FNV Centraal vakbondshuis, Hertogswetering 159, 3543 AS Utrecht, Auditorium

Stemmen

Laat weten wat jij vindt van het onderhandelaarsakkoord. Je kunt tot en met 14 november je stem uitbrengen.

Stem nu over het resultaat