Zwaarwerkregeling voor de Meubelindustrie en Interieurbouw

Bekijk de regeling in het kort

Door Redactie 26 oktober 2021

Vóór je AOW-leeftijd stoppen met werken. Vanaf 1 januari 2022 tot en met 31 december 2025 kun je dit -onder voorwaarden- als 65+ werknemer in de Meubelindustrie en Interieurbouw. Deze ‘zwaarwerkregeling’ (de RVU: 'Regeling Vervroeg Uittreden) hebben we afgesproken in de cao.

Vanaf 1 januari 2022 kunnen 65+ in de Meubelindustrie eerder stoppen met werken

Voor wie is de RVU-regeling?

De regeling is bedoeld voor alle werknemers die vallen onder de Fonds cao Meubelindustrie en Interieurbouw, zwaar werk verrichten en 65 jaar of ouder zijn. Korter voor je AOW-datum stoppen met werken kan natuurlijk ook. De uitkering loopt door tot aan de AOW-gerechtigde leeftijd van de werknemer. De regeling is vastgelegd in het 'Reglement Regeling Vervroegd Uittreden Meubelindustrie en Interieurbouw'. Deze RVU-regeling wordt uitgevoerd door het Sociaal Fonds Meubel (SFM)

Maak een afspraak met een van onze consulenten

Als lid van de FNV kan je voor meer informatie over het aanvragen van de zwaarwerkregeling terecht bij een van onze vakbondsconsulenten. Zij helpen je verder.

Meer weten over de regeling?