Verspeel je voorwaardelijk pensioen niet, verspil geen duizenden euro’s!

cao Bouw & Infra en cao dakbedekkingsbedrijven

Door Redactie 13 oktober 2020

Sinds 2006 bouwt een flink deel van de werknemers die onder de cao Bouw en Infra en cao Bitumineuze en kunststof dakbedekkingsbedrijven werken een voorwaardelijk pensioen op. Eén van die voorwaarden is dat je onder de cao blijft werken tot je pensioendatum. Of tot de einddatum van de regeling. Deze einddatum is 31 december 2020.

Verspeel je voorwaardelijk pensioen niet, verspil geen duizenden euro's!

Op dat moment wordt voor iedereen die dan onder de regeling valt onvoorwaardelijk pensioen ingekocht. Daarmee is het dan veilig gesteld.

Vrijwillig voorzetten loont de moeite

Als je de komende maanden werkloos raakt, dan kun je dat recht kwijtraken. Door het pensioen vrijwillig voort te zetten tot en met 31 december 2020 kan je ervoor zorgen dat je toch je voorwaardelijke pensioen kan laten omzetten in onvoorwaardelijk pensioen. Je betaalt dan de laatste maanden de pensioenpremie zelf. Het voorwaardelijk pensioen kan duizenden euro’s per jaar zijn, dus het loont al snel de moeite.

Meer informatie

Bij je Vakbondsconsulent kan je hier meer informatie over krijgen. Daar hoef je overigens geen lid van de vakbond voor te zijn. Overigens geldt ook bij een overgang naar een andere sector vóór 31 december dat je daarmee je rechten kunt verspelen. Kijk voor meer informatie op de website van BPF Bouw: