Eindbod voor cao Meubelindustrie en interieurbouw

Geen onderhandelingsresultaat

Door Redactie 30 oktober 2020

Geen onderhandelingsresultaat voor een nieuwe cao. Want helaas kwamen we er met de werkgevers niet uit. Ze kwamen namelijk met een te lage inzet voor loon met daarbij ook nog een langere looptijd. Onze handreiking voor een goede loonsverhoging waarbij bedrijven met onvoldoende werk die verhoging tijdelijk om kunnen zetten in extra vrije dagen, was voor de werkgevers niet bespreekbaar.

Bijna jaar zonder cao

Na bijna een jaar zonder cao en geen uitzicht op een ruimer mandaat voor de werkgeversdelegatie hebben we gevraagd om het eindbod vast te stellen zodat wij het aan de leden kunnen voorleggen.

Eindbod met negatief advies voorgelegd

Samen met de cao-commissie is besloten dat we het eindbod met een negatief advies voorleggen. Dit doen we omdat het loonbod te mager is en onvoldoende om het verlies aan koopkracht door inflatie en stijgende vaste kosten te compenseren.

Loonontwikkeling raakt achterop

Een bedrijfstak die in het voorjaar goed heeft doorgedraaid raakt op deze manier achterop als het gaat om loonontwikkeling. Het is nu jou als lid of het eindbod wordt geaccepteerd of niet.

Omdat het eindbod van werkgevers met toelichting lastig kort is samen te vatten laten we het je liever zelf lezen. Als je de bijlage met het volledige eindbod hebt gelezen gaan we ervan uit dat je ook wilt stemmen over het eindbod. Dat kan heel eenvoudig. Voor een duidelijke uitslag is ook jouw stem belangrijk! Breng je stem uit en doe dat voor 7 november!

Stem nu over het eindbod

Vragen

Mocht je tussentijds nog vragen hebben dan kun je die via meubel@fnv.nl aan bestuurder Fedde Boonstra stellen.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.