Schaven aan jouw toekomst! Een gezamenlijk belang

400 gratis online cursussen

Door Redactie 12 februari 2020

Duurzame inzetbaarheid in de meubelindustrie en interieurbouw is van groot belang, vinden zowel werkgevers als werknemers. Gezonde bedrijven en vitaal personeel vinden we een gezamenlijk belang. Daarom lanceren Koninklijke CBM, FNV, CNV Vakmensen en Expertisecentrum Meubel (ECM) het project ‘Schaven aan jouw toekomst’. Een project waarin gezondheid, vitaliteit, vakkennis, ontwikkeling en arbeidsomstandigheden centraal staan.

FNV-bestuurder Fedde Boonstra: ‘Ik ben blij dat dit project, dat mede op initiatief van FNV is opgezet, nu is gestart. We willen daarmee stimuleren dat de medewerkers in de sector meer grip krijgen op hun eigen loopbaan en werkzekerheid in de toekomst.’

Logo-schaven-aan-jouw-toekomst-1.jpg

De 4 organisaties vinden het belangrijk dat iedereen weet dat het goed is om met je gezondheid en ontwikkeling aan de slag te gaan. Iedereen moet langer doorwerken, de vergrijzing neemt toe, technologische ontwikkelingen gaan steeds sneller, het werk verandert continu en de maatschappij stelt meer eisen aan mensen, waardoor de werk-/privé-balans onder druk komt te staan.

Goed presteren en voldoening

Om mensen gezond te kunnen laten werken en uitval te voorkomen, is het van belang voor werkgevers en werknemers om daar werk van te maken. Mensen die zich vitaal voelen zijn beter in staat om goed te presteren en voldoening uit het werk te halen.

Regie over loopbaan en leven

Werknemers kunnen sinds kort terecht op www.schavenaanjouwtoekomst.nl voor praktische tips en cursussen over gezondheid, vakkennis, arbeidsomstandigheden en geldzaken. Op de site zijn meer dan 400 gratis online cursussen te volgen, zodat werknemers zelf meer regie over hun loopbaan en leven kunnen nemen.

Persoonlijke begeleiding begeleiding door adviseurs

Er is persoonlijke begeleiding van werknemers beschikbaar door ‘Jouw toekomst adviseurs’. Werknemers kunnen deze adviseurs kosteloos inschakelen voor een advies of een afspraak als zij met hun gezondheid of ontwikkeling aan de slag willen.

Ook werkgevers kunnen gebruik maken van begeleiding en ondersteuning door branche-adviseurs. Zij krijgen praktische handvatten om samen met werknemers het gesprek aan te gaan over hoe zij gezondheid en vitaliteit kunnen stimuleren.

Werkgevers en werknemers kunnen vrijblijvend en kosteloos een afspraak maken met deze adviseurs, via info@schavenaanjouwtoekomst.nl of 023 515 8880.

De campagne voor het project ‘Schaven aan jouw toekomst’ wordt gelanceerd in de bedrijven en via facebook. Om bij iedereen onder de aandacht te brengen hoe belangrijk het is om gezond, veilig en met plezier aan het werk te blijven en hoe je dat kunt doen, sturen we naar alle werkgevers in de branche promotiemateriaal om in het bedrijf op te hangen of op tafel in de kantine te leggen.

Leuke prijzen via facebook

Er worden acties georganiseerd waarmee leuke prijzen te winnen zijn. Denk aan één van de 10 weekendjes weg, als je meedoet aan de burpee-challenge. Dus ga naar de site en ‘Like’ ons.

Ieder kwartaal heeft een thema: gezondheid, vakkennis, arbeidsomstandigheden of geldzaken. Het eerste kwartaal gaat het over het verbeteren van je gezondheid. Zo kun je als medemerker in onze branche gratis een cursus ‘Vitaliteit’, ‘Gezonde voeding’ of ‘Burnout voorkomen’ volgen.

Wil je weten hoe je gezond en met plezier aan het werk kunt blijven? Kijk dan op www.schavenaanjouwtoekomst of maak een afspraak met één van de adviseurs: 023 515 8880 of info@schavenaanjouwtoekomst.nl.