Een goed pensioen is een kwestie van fatsoen

Pensioenacties Bouwen & Wonen

Door Redactie 21 maart 2019

De pensioenacties op 18 maart waren een groot succes. In veel sectoren voerden mensen actie. Bij NS gingen alle treinen er ’s morgens symbolisch 66 minuten uit. Ook het stadsvervoer in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag stond 66 minuten stil.

De sector Bouwen & Wonen voerde ook flink actie! Een greep uit de regio’s:

• In Rotterdam waren bijna 8.000 mensen aanwezig. Bouw was goed zichtbaar in de zaal. Er hadden zich zo’n 600 mensen uit de bouw als staker ingeschreven (zie foto boven).

• In Arnhem waren er tussen de 1500 en 2000 mensen aanwezig.  We hadden 100 stakers vanuit de bouw, en nog veel meer die zich niet hadden ingeschreven.

• In het zuiden waren er bijeenkomsten in Heerlen en Eindhoven. Naar schatting waren er 1000 deelnemers in Heerlen en 3000 in Eindhoven. We hadden alleen al vanuit bouw een kleine 100 ingeschreven stakers! We weten dat er nog veel meer bouwvakkers waren, maar niet iedereen heeft zich geregistreerd. Bouwvakker Piet Strik stond op het podium een had een goed verhaal over waarom we eerder willen stoppen met werken.

• In Amsterdam kwamen 8000 mensen bij elkaar op de Dam. 496 van hen hadden zich ingeschreven als staker. Een zesde deel daarvan, 81 mensen, kwamen uit de bouw! Daarnaast waren er veel bouwvakkers geeest die een aantal uren vrij hadden genomen. We waren dus goed zichtbaar! Een van de stakers op het podium was een werknemer van De Nijs.

Kortom: geslaagde regionale acties met een uitstekende inzet van iedereen! Dank aan jullie voor je inzet en opkomst! De strijd is nog niet gestreden, we gaan door!

Helaas werden de pensioenacties in de middag overschaduwd door de noodlottige gebeurtenissen in Utrecht. We hebben de acties daarom ’s middags afgebroken, uit medeleven met de slachtoffers en hun families.

Pensioenactie Groningen