FNV-leden stemmen in met eindbod werkgevers Weefselkweek

Door Redactie 16 juli 2019

Teleurgesteld over het eindbod van de werkgevers, maar beter iets dan niets. Zo denken de meeste FNV-leden over het eindbod. Dat betekent dat er een nieuwe cao Weefselkweek is. Je krijgt per 1 januari 2020 een loonsverhoging van 2,25%. De cao loopt van 1 juli 2019 tot en met 30 juni 2020.

Nieuwe cao Weefselkweek

Minimale loonsverhoging

Je krijgt een minimale loonsverhoging van 2,25%. Dat geeft aan dat de ontwikkelingen in de sector (nog) niet positief zijn. Volgens de branchevereniging voor werkgevers gaat het nog steeds niet goed in de sector. Dit was voor de werkgevers de belangrijkste reden om een eindbod te doen.

Hoe gaan we nu verder?

We hebben samen met de werkgevers afgesproken om te onderzoeken of we de cao Weefselkweek kunnen harmoniseren met de cao Glastuinbouw. De reden hiervoor is dat veel bedrijven beide cao’s al toepassen. Dat kost hun veel tijd en geld. Het samenvoegen van de cao’s wordt een hele uitdaging. We houden je op de hoogte van de ontwikkelingen.