Nieuwe cao Glastuinbouw

Na eindbod werkgevers

Door Redactie 21 juni 2019

Jij en je collega’s in de Glastuinbouw hebben ingestemd met het eindbod van de werkgever. Dat betekent dat je een nieuwe cao hebt. De cao loopt van 1 juli 2018 tot 31 december 2019. Je krijgt een loonsverhoging van 3,35%.

Kas aan het water

Akkoord na eindbod

De onderhandelingen zijn moeizaam verlopen. Je werkgever is niet akkoord gegaan met onze eisen. Daarom hebben zij een eindbod gedaan. De meerderheid van de FNV-leden heeft aangegeven dit eindbod te accepteren. Het komt niet in de buurt komt van wat we hadden gevraagd. Jij en je collega’s beseffen dat er op dit moment niet meer in zit.

Wat betekent dit voor jou?

• Looptijd van 1 juli 2018, want toen liep de vorige cao af, tot 31 december 2019.
  • Per 1 juli 2019 een loonsverhoging van 3,35%. Als je eerder dit jaar al een verhoging hebt gehad, kan je werkgever die verrekenen.
  • De seniorenregeling blijft voor jou hetzelfde.
  • Per 1 juli wordt de reiskostenvergoeding verhoogd.
  • We gaan proberen ervoor te zorgen dat steeds meer werkgevers zich aan de cao gaan houden.
  • Er komt een onderzoek om te bekijken hoeveel flexwerk er is en of we dat terug kunnen dringen.

Bekijk het eindbod

Hoe nu verder?

De nieuwe cao loopt tot 1 januari 2020. In september moeten we al weer om de tafel om over de nieuwe cao te praten. Je krijgt een uitnodiging om samen met ons de inzet voor die nieuwe cao te bepalen. We hopen dat jij ook naar die bijeenkomst komt, want het is dé mogelijkheid om invloed te hebben op je arbeidsvoorwaarden. Hoe meer mensen erbij zijn, hoe sterker we staan om de volgende cao met een beter resultaat af te ronden.