Cao-onderhandelingen Weefselkweek 5 juni van start

Bekijk onze cao-voorstellen

Door Redactie 07 mei 2019

In juni beginnen we met de onderhandelingen voor jouw nieuwe cao Weefselkweek. We willen je informeren over onze cao-voorstellen die we met input van jou en je collega’s hebben gemaakt.

Weefselkweek in potjes

Loonsverhoging en ‘fit over de finish’

Wij stellen voor om de salarissen te verhogen met 5%. We gaan daarbij uit van een cao-looptijd van 1 jaar. Ook willen we ons weer hardmaken voor het bevorderen van duurzame inzetbaarheid. Dit betekent dat je gezond de pensioenleeftijd haalt, oftewel: ‘fit over de finish’.

We willen dat je 5 jaar voor de AOW-gerechtigde leeftijd de mogelijkheid hebt om gebruik te maken van de 80/90/100-regeling. Dat betekent dat je 80% werkt tegen 90% loon en 100% pensioen opbouwt.

Uitdagende onderhandelingen

Het gaan uitdagende cao-onderhandelingen worden. We gaan ons vooral inzetten op verhogen van de koopkracht en het verbeteren van de arbeidsomstandigheden. Daarnaast willen we dat de cao beter leesbaar is om interpretatieverschillen te voorkomen.

Bekijk al onze voorstellen

Samen staan we sterk

De vakbond moet keihard strijden voor een goede cao. Ook in de Weefselkweek is dat niet anders. Samen met onze leden moeten we ons inzetten voor een goede cao. Heb je naar aanleiding van de cao-voorstellen nog vragen of suggesties e-mail mij dan naar het volgende e-mailadres: jeroen.brandenburg@fnv.nl