Cao-nieuws: nieuwe cao Agterberg en nieuwe vlog Nelly

Door Redactie 15 april 2019

FNV Agrarisch Groen heeft weer volop onderhandeld over jouw arbeidsvoorwaarden. We geven je een update over het laatste cao-nieuws bij Agterberg, Royal FloraHolland en de sectoren Loonwerk, Hoveniers en Glastuinbouw.

7,5% meer loon in nieuwe cao Agterberg

Jij en je collega’s hebben voor de nieuwe cao Agterberg gestemd. Wat hebben we afgesproken:

• looptijd van 1 maart 2019 tot en met 31 december 2021 (34 maanden)
  • loonsverhoging van 3% per 1 maart 2019, 2,5% per 1 maart 2020 en 2% per 1 maart 2021
  • verjaring van de vakantiedagen komt niet te vervallen.

Binnenkort plaatsen we de nieuwe cao op onze website.

Digitale cao Hoveniers beschikbaar

Met de digitale cao hoef je niet meer het hele cao-boekje door te bladeren opzoek naar een onderwerp. Met de zoekfunctie weet je meteen of een onderwerp in de cao staat. En als je doorklikt kom je direct op dat onderwerp. Tussentijdse wijzigingen in de cao worden gelijk doorgevoerd in de digitale cao. Zo heb je altijd de meest actuele versie.

Heb je nog geen mailadres doorgegeven? Geef die dan alsnog door via dehovenier@fnv.nl Je ontvangt dan nieuwe updates van de cao. Wil je liever het papieren cao-boekje ontvangen? Stuur een mailtje met je contactgegevens. We sturen het boekje naar je op.

Nieuwe vlog cao Loonwerk

Bekijk de vlog van Nelly van Veen over de 3e onderhandelingsronde cao Loonwerk. De volgende onderhandelingsronde is op 15 mei en daarna volgt de nieuwe vlog van Nelly.

Bekijk de vlog

Update Royal FloraHolland

We hebben met Royal FloraHolland gesproken over de openstaande punten met betrekking tot de cao. We hebben gehad over de pensioenregeling, nabetaling onregelmatigheidstoeslag Naaldwijk en onregelmatigheidstoeslag tijdens vakantie. Lees er meer over in de nieuwsbrief (pdf).

Facebook Agrarisch Groen

Psssst… Wist je dat er ook een Facebookpagina is speciaal voor de agrarische sector? Like de pagina en vraag je collega’s of ze dit ook willen doen. Zo blijf je op de hoogte van het laatste nieuws in jouw sector.

Ga naar Facebook