Cao-nieuws: totaalpakket voor nieuwe cao Golfbranche en petitie voor goede cao Royal FloraHolland

Door Redactie 18 oktober 2018

FNV Agrarisch Groen heeft de afgelopen maanden weer volop onderhandeld over jouw arbeidsvoorwaarden. We geven je een update over het laatste cao-nieuws.

Werk jij in de golfbranche?

Dan heeft FNV 'een mooi totaalpakket' voor je afgesproken met de werkgevers. De cao loopt van 1 juli 2018 tot 1 april 2020. In die periode krijg je 2 keer een loonsverhoging. Per 1 januari 2019 van 2,5%. En per 1 januari 2020 nog een keer 2,5%. Daarnaast krijg je in januari 2019 een eenmalige uitkering van € 375. Binnenkort ontvang je een stemformulier zodat jij je mening kan geven over het akkoord. Je kunt tot en met dinsdag 23 oktober reageren.

Ruim 1.400 handtekeningen voor een goede cao Royal FloraHolland

Het is tijdens de zesde overlegronde herlaas niet gelukt om de kloof tussen onze looneis en het loonvoorstel van werkgever Royal FloraHolland te overbruggen. Wij hebben hierop gezamenlijk besloten een adempauze in te lassen. Binnenkort gaan we een laatste cao-ronde doen, maar de uitkomst van dit overleg blijft vooralsnog onduidelijk. Hoe nu verder?

Ben je hovenier?

Dan kun je nu de definitieve tekst voor de nieuwe cao Hoveniers lezen. Bekijk jouw nieuwe cao. In het kort: je krijgt de komende 2 jaar 5,6% meer loon. Ook je reiskosten en vergoedingen voor oproepdiensten en fysiotherapie gaan omhoog. We hebben afgesproken dat de seniorenregeling wordt verlengd en verbeterd. Dit betekent dat je vanaf 60 jaar kunt kiezen om 80% te werken, maar 90% van hun salaris te ontvangen. Zonder dat dit ten koste gaat van je pensioen.

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.