Webinar 'Sterk in de regio met goede dienstverlening voor werkzoekenden'

Doe mee op 4 juni en meld je aan!

Door Redactie 27 mei 2021

Ben je kaderlid of bestuurder van FNV Lokaal en wil je weten hoe het staat met onze dienstverlening aan werkzoekenden in de regio? Meld je dan aan voor ons webinar op vrijdag 4 juni van 10.30-12.00 uur.

Doe mee met ons webinar over hoe we werkzoekenden in de regio kunnen helpen.

Meld je aan

Baanverlies door corona

De coronacrisis heeft grote gevolgen: banen verdwijnen, werk verschuift en nieuw werk ontstaat. Dat vraagt dat mensen soms van baan moeten wisselen, of zich moeten aanpassen om hun huidige werk te kunnen houden. Sommigen hebben daar extra hulp bij nodig. Voor die mensen stelt het kabinet tijdelijk extra geld beschikbaar. Voor de uitvoering is de hulp ingeroepen van de vakbonden. Wij weten wat er speelt op de werkvloer en hebben jarenlange ervaring met loopbaancoaching en van werk naar werk begeleiding.

FNV en CNV begeleiden leden én niet-leden van werk-naar-werk

Om als vakbonden een stevige positie te bemachtigen op de regionale arbeidsmarkt werken FNV en CNV samen. We zijn hierin geen concurrenten, maar vormen een gezamenlijk front en laten een eenduidig geluid horen naar o.a. werkgevers, UWV en gemeenten. We bieden leden en niet-leden ondersteuning in het vinden van kwalitatief duurzame banen. We willen de beschikbaar gestelde subsidie zo efficiënt mogelijk inzetten, met een zo goed mogelijk resultaat.

Huidige stand van zaken?

Achter de schermen zijn we al enige maanden op stoom aan de landelijke tafels, in de regio’s, tussen de vakbonden en met de andere betrokken partijen. Er zijn grote verschillen zichtbaar per arbeidsmarktregio. De ene loopt nu eenmaal voor op de andere. In bepaalde regio’s wordt nog intensief gesproken over de inrichting en werkwijze, zijn er publieke lanceringen van de dienstverlening en zijn er zelfs al aanmeldingen binnen. Er zijn typisch regionale vraagstukken, maar er zijn ook discussies en vraagstukken die op meerdere plekken in het land voorkomen.

Hoog tijd om jullie bij te praten. Wat hebben we samen al bereikt? En welke vraagstukken en uitdagingen liggen er nog?

Voor wie is deze bijeenkomst?

Deze online bijeenkomst is voor alle kaderleden in de lokale netwerken, de sectoren en de bedrijven, in de sectorraden en het Ledenparlement. Na aanmelding ontvang je op 3 juni meer informatie over het programma en de link naar de online bijeenkomst via Zoom.

Dit webinar is een vervolg op ons webinar in februari.