Kaderleden voeren actie voor cao Netwerkbedrijven

Door Redactie 22 november 2018

Woensdag 21 november hebben 35 kaderleden van FNV en CNV actie gevoerd voor een nieuwe cao Netwerkbedrijven. Voor het begin van de onderhandelingen wachtten zij de onderhandelaars op om vooral de werkgevers aan te sporen snel met een goed bod te komen. En natuurlijk om de onderhandelaars van de bonden een hart onder de riem te steken.

Leden FNV voeren actie voor cao Netwerkbedrijven

Bittere kou

De onderhandelingen over de nieuwe cao Netwerkbedrijven duren sinds de Startconferentie op 23 januari 2018 nu al bijna 10 maanden en het eind is nog niet in zicht. Enkele tientallen kaderleden hadden zich daarom verzameld op de plaats in Utrecht waar woensdag 21 november 2018 de onderhandelingen verder gingen. In de bittere kou en de snijdende wind wachtten zij de leden van de werkgeversdelegatie op.

Geen tijd te verliezen

De kaderleden hielden een boodschap voor de werkgevers omhoog: “Geen tijd te verliezen: nu voor een goede cao kiezen” en gingen het gesprek aan met de onderhandelaars van de werkgevers  over hun eisen voor een goede cao. FNV en CNV eisen onder meer een structurele loonsverhoging van 3,5% per jaar, het terugdringen van flexwerk, en het invoeren van een regeling duurzaam doorwerken waardoor oudere werknemers 80% kunnen werken met behoud van 90% van het salaris en 100% pensioenopbouw.

Intensieve gesprekken

De onderhandelaars van de werkgevers en de vakbonden hebben woensdag lang en intensief met elkaar gesproken. De gesprekken hebben nog niet tot succes geleid en de partijen zijn uit elkaar gegaan met de belofte om woensdag 28 november verder te praten. Net zo lang tot er een resultaat ligt. De vakbonden en werkgevers hebben afgesproken om tot die tijd niets over de inhoud van de gesprekken naar buiten te brengen. We brengen je zo spoedig mogelijk daarna op de hoogte!

Update: onderhandelingsresultaat cao Netwerkbedrijven 2018-2021

Op woensdag 28 november (na 10 maanden van moeizaam overleg) hebben FNV Publiek Belang en CNV Publieke Diensten met de werkgeversvereniging WENB een onderhandelingsresultaat bereikt over een nieuwe cao Netwerkbedrijven. En wat voor resultaat! Lees de complete tekst van het onderhandelingsresultaat. Zie ook de nieuwsbrief met uitleg en een korte toelichting op het Persoonlijk Budget en Verlof (die heb je ook thuis ontvangen).

Breng hier je stem uit (uiterlijk 12 december 2018 om 12.00 uur!)

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.