Eindbod werkgevers cao Sport afgewezen

Door Redactie 17 januari 2019

Eind 2018 hebben wij het eindbod van de werkgevers schriftelijk aan leden en niet-leden voorgelegd. Jullie wezen dit massaal af; vooral het loonbod vinden jullie onacceptabel. In een tijd waarin alles duurder wordt (denk aan de boodschappen en de energierekening) en het economisch beter gaat, hebben werknemers recht op een fatsoenlijke loonsverhoging. Leden en niet-leden vinden dus dat werkgevers met een beter loonbod over de brug moeten komen!

Sportmedewerkers willen een goede cao

Geen cao- akkoord

Wij hebben de werkgevers vorige week laten weten dat onze achterbannen (FNV, CNV en de Unie) het eindbod hebben afgewezen. Er is dus geen cao-akkoord. Wel is er sprake van ‘nawerking’ van de cao. Dit betekent dat de cao-artikelen de komende 12 maanden van toepassing blijven.

Hoe nu verder?

Op korte termijn gaan we met werkgevers in overleg om te kijken of we er alsnog uit kunnen komen. Dat betekent wel dat werkgevers echt met een beter loonbod moeten komen. Nu onze achterban heeft gesproken, wordt het tijd dat de werkgevers gaan luisteren! We gaan er alles aan doen om met een mooi resultaat bij jullie terug te komen. Als dat niet lukt aan de onderhandelingstafel, dan gaan we ons beraden op mogelijke acties!

Acties

We hopen dat acties niet nodig zijn. Als dat wel zo is, dan rekenen wij op jullie steun. Alleen samen kunnen we een vuist maken! We houden jullie op de hoogte.

Vragen?

Als je nog vragen hebt, dan kun je een mail sturen naar sportenbewegen@fnv.nl

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.