Bond wil vliegensvlug nieuwe cao werknemers Axxicom op Schiphol

Door Redactie 19 december 2018

FNV Luchtvaart en de werknemers van personenvervoerder Axxicom op Schiphol willen een nieuwe cao. Het bedrijf beloofde een nieuwe cao, maar heeft tot nu toe gesprekken hierover geweigerd. De vakbond eist dat Axxicom voor 1 januari toezegt cao- onderhandelingen te starten. Indien het bedrijf dat weigert, wordt een ultimatum verstuurd met mogelijk acties als gevolg.

Axxicom is een bedrijf met 250 medewerkers, dat mensen die slecht ter been zijn vervoert over Schiphol. De vorige cao verliep eind 2017.

‘We hebben contact gezocht om Axxicom aan tafel te krijgen voor een nieuwe cao, helaas hebben ze tot nu toe niet gereageerd, dus nu doen we een laatste poging’, aldus Paula Verhoef, bestuurder FNV Luchtvaart.

Het bedrijf op Schiphol komt zijn afspraken niet na. Axxicom had beloofd een cao af te sluiten met de bond als ze weer de aanbesteding zouden winnen. Verhoef: ‘Het lijkt erop dat Axxicom de huidige koers blijft vliegen. We hopen dat het bedrijf alsnog van zich laat horen en koers zal wijzigen’.

FNV Luchtvaart heeft namens de werknemers al in september cao-voorstellen gedaan die gaan over een lagere werkdruk, meer loon en meer waardering. De nieuwe cao moet ingaan op 1 januari 2018. Dit houdt in dat de mogelijke vernieuwingen met terugwerkende kracht worden ingesteld.

Wanneer Axxicom wederom niet thuis geeft, kan het bedrijf een ultimatum tegemoet zien Dit kan mogelijk stiptheidsacties tot gevolg hebben.

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.