De Vakbeweging: Van werk naar werk

facet hoofdkantoor FNV
Door Persvoorlichting 09 april 2021

Staat je baan op het spel? Of ben je jouw werk inmiddels verloren tijdens Covid-19? De Vakbeweging, powered by FNV en CNV helpt je graag verder met een professioneel werk-naar-werk traject.

We ontkomen er niet aan. Covid-19 raakt ook de arbeidsmarkt. Veel werkenden verliezen hun baan en inkomen. Om massawerkeloosheid te voorkomen, lanceert het kabinet een aanvullend pakket, als onderdeel van het derde Steun- en herstelpakket. Dit pakket helpt mensen naar nieuw of ander werk, door scholing en begeleiding.

Het aanvullend sociaal pakket bestaat uit:
- Intensieve ondersteuning en begeleiding van werk(loosheid) naar nieuw werk en ander inkomen;
- Mogelijkheden tot om- en bijscholing;
- Tegengaan van armoede en problematische schulden;
- Voorkomen van jeugdwerkloosheid.

Voor wie bedoeld?

Het aanvullend sociaal pakket is bedoeld voor alle werkenden die hun baan verliezen door Covid-19 en extra ondersteuning nodig hebben bij het vinden van ander werk. Je kunt ook gebruik maken van het aanvullend sociaal pakket als je je baan recent kwijt bent geraakt. Met bijzondere aandacht voor jongeren, mensen uit de banenafspraak en zelfstandig ondernemers.

Meld je nu bij ons aan

Staat je baan op het spel? Of ben je jouw werk recent verloren door Covid-19? De Vakbeweging, powered by FNV en CNV helpt je graag verder met een professioneel werk-naar-werk traject. Je krijgt, of je nog werkt of niet en ongeacht welke uitkering je hebt, passende dienstverlening die bestaat uit extra begeleiding. En, waar nodig, loopbaanadvies en (om)scholing. Wij ondersteunen je om snel weer op weg te zijn naar een nieuwe baan. Een baan die echt bij je past. Begeleiding op maat. Altijd bij jou in de buurt, maar voorlopig alleen online.

Deze dienstverlening bestaat uit een regionale aanpak van 35 mobiliteitsteams. Daarin werken we samen met UWV en de gemeenten. Als je op het moment van aanmelding nog een baan hebt, kunnen we je ondersteunen gedurende het hele traject. Zit je al in de uitkering, dan kun je in overleg met het UWV of de gemeente óók gebruik maken van onze loopbaancoaching. En hoewel de Regionale Mobiliteitsteams nog aan het opstarten zijn, kun je al wel een loopbaantraject starten bij de “vakbeweging powered by FNV & CNV” vanuit het crisisdienstverleningspakket.

En tenslotte: ben je al langer werkloos, en je bent lid van de FNV? Meld je ook dan, want ook in dat geval kunnen we je ondersteunen met een traject.

Schrijf je in!