5 vragen over loopbaanadvies FNV

Bekijk onze brochure

Door Redactie 02 februari 2020

Je opa werkte waarschijnlijk nog 40 jaar voor dezelfde baas. Tegenwoordig zijn er nauwelijks meer banen voor het leven. Sterker nog, de arbeidsmarkt is erg veranderd. Jij zult in je loopbaan meerdere functies verschillend bedrijven krijgen.Het is belangrijk dat je zelf de verantwoordelijkheid neemt voor je loopbaan. Dit doe je door je regelmatig de vraag te stellen of je nog wel op de juiste plek zit. Loopbaanadvies FNV kan je hierbij helpen.

Aan de slag me je loopbaan met Loopbaandadvies FNV

1. Is loopbaanbegeleiding wat voor mij?

Loopbaanbegeleiding is geschikt voor iedereen die werkt of wil gaan werken. Het maakt niet uit of je achter de kassa in de supermarkt zit of dat je een manager bent. De aanleiding voor loopbaanbegeleiding kan ook verschillend zijn. Heb jij ontslag gekregen en moet je een nieuwe baan te zoeken? Wil je graag die volgende stap in je carrière maken, maar weet je niet zo goed hoe? Wil je weten waarom je zo vaak wisselt van baan? Zit je niet meer op je plek, maar weet je niet hoe je verder moet? Voor al deze situaties biedt loopbaanbegeleiding uitkomst.

2. Wat houdt loopbaanbegeleiding in?

Om teleurstellingen te voorkomen: loopbaanadvies bij de FNV is geen vacaturebank of lijstjes met functies. Wel helpen we je met antwoord op vragen als: hoe weet ik wat ik wil? Of hoe bereik ik mijn doel. Loopbaanadvies geeft je zelfinzicht, waardoor je beter weet welke baan bij jou past. En welke stappen je moet nemen om deze baan te krijgen. Loopbaanadvies gaat dus vooral over koers zoeken en realiseren wat je echt wilt en kunt.

3. Wat doet een loopbaanconsulent?

Deze zoektocht hoef je niet alleen te maken, daarvoor zijn er FNV-loopbaanconsulenten. Tijdens loopbaanspreekuren maken zij samen met jou een opzet voor een stappenplan. Hiervoor moet je wel van tevoren een afspraak maken. Ook kunnen ze je ook doorverwijzen naar een vervolgtraining.

4. Welke loopbaantrainingen kan ik volgen bij de FNV?

Wil je liever een training in groepsverband dan kan dat ook. Er zijn eendaagse en intensievere trainingen, allemaal in je eigen regio. In deze brochure hebben we alle trainingen voor je op een rij gezet.

5. Wat kost een loopbaanadvies?

Loopbaanadvies is gratis voor FNV-leden. Spreekuur en trainingen vragen alleen tijd en nieuwsgierigheid naar jezelf. Verder niets. Het is dus een van de mooie voordelen van het FNV- lidmaatschap!

Wil je nu alles nog een rustig nalezen, download dan deze brochure.