Jouw ledenblad gaat digitaal

Kies voor FNV Magazine in je mail

Door Redactie 27 oktober 2022

Een beter milieu begint… Juist: bij jezelf. Daarom heeft de FNV in 2019 een grote stap gemaakt die helpt bij een gezondere planeet. Die goed is voor de planten, de dieren, voor jou en voor iedereen om wie je geeft. Wij zijn digitaal gegaan met jouw ledenblad FNV Magazine.

Kies voor het milieu, kies voor online!

Ja, wij hebben er als de FNV vaak de mond vol van: het klimaat, meer zonne-energie, groene banen, een CO2-belasting voor fabrieken (‘de vervuiler betaalt’), noem maar op. Maar dan moeten we zelf natuurlijk wel het goede voorbeeld geven. Dus dat hebben we gedaan.

Van gedrukt naar online

Hoe dan? Een flinke stap is het digitaal maken en versturen van ons FNV Magazine. Daar ploften er in 2019 in totaal bijna 2,5 miljoen van op de mat, bij jou en al die andere leden. En laten we eerlijk zijn: dat is toch eigenlijk van de zotte?

Reken maar uit hoeveel bomen dat zijn

Je wilt niet weten hoeveel bomen daarvoor omgaan. Nou vooruit: bij het maken van al die magazines gebruiken we jaarlijks 328.000 kilo papier. Reken maar uit.

En dan al die liters inkt en uitlaatgassen

Daar komen duizenden liters inkt bij, verpakkingsmateriaal en alle gassen die de vrachtwagens, koeriersbusjes en brommertjes van postbezorgers de lucht in blazen.

Jij kiest: wil je een duurzaam blad of niet?

Wij konden hier als de FNV niet meer achter staan. Dat vonden wij niet meer van deze tijd. Dus:

• Mag jij sinds september 2019 kiezen hoe je je FNV Magazine wilt ontvangen: digitaal of per post (duurzaam of minder goed voor het milieu).
  • Vanaf nummer 4 2019 krijg je het magazine alleen nog in papier als je dat specifiek hebt aangegeven of als wij van jou geen e-mailadres hadden.
  • Anders ontvang je het digitaal (in je mail).
  • Heb je hem niet ontvangen? Check je spambox even of controleer of jouw gegeven kloppen in MijnFNV.

Heel veel voordelen

Vind je het ondanks onze goede argumenten voor een digitaal FNV Magazine toch nog lastig om te kiezen? Je ledenblad online heeft voor jou nog een hele rits andere voordelen:

• Beter voor het milieu dus
  • Je kunt het altijd en overal lezen
  • Nog meer info en verhalen uit je eigen sector
  • Een veel completer blad, want we kunnen meer met beeld, foto’s en video
  • O, en hadden we al gezegd dat het stukken beter is voor het milieu?

Hoe geef ik mijn voorkeur door?

Geef jouw voorkeur door via www.fnv.nl/ledenblad.

Zorg ervoor dat je je lidnummer bij de hand hebt, want dat hebben we nodig om je keuze te kunnen opslaan in onze ledenadministratie. Het lidnummer staat op het folie waarin je FNV Magazine hebt ontvangen, boven je naam en adresgegevens. LET OP: neem dit nummer exact over zoals het op het folie staat. Het lidnummer staat ook in MijnFNV of op jouw bankafschrijving.