Jouw ledenblad gaat digitaal

Kies voor FNV Magazine in je mail

Door Redactie 10 september 2019

Een beter milieu begint… Juist: bij jezelf. Daarom zet de FNV een grote stap die helpt bij een gezondere planeet. Die goed is voor de planten, de dieren, voor jou en voor iedereen om wie je geeft. Wij gaan digitaal met jouw ledenblad FNV Magazine.

Kies voor het milieu, kies voor online!

Ja, wij hebben er als FNV vaak de mond vol van: het klimaat, meer zonne-energie, groene banen, een CO2-belasting voor fabrieken (‘de vervuiler betaalt’), noem maar op. Maar dan moeten we zelf natuurlijk wel het goede voorbeeld geven. Dus dat gaan we doen.

Van gedrukt naar online

Hoe dan? Een flinke stap is het digitaal maken en versturen van ons FNV Magazine. Daar ploffen er nu ieder jaar in totaal bijna 2,5 miljoen van op de mat, bij jou en al die andere leden. En laten we eerlijk zijn: dat is toch eigenlijk van de zotte?

Reken maar uit hoeveel bomen dat zijn

Je wilt niet weten hoeveel bomen daarvoor omgaan. Nou vooruit: bij het maken van al die magazines gebruiken we jaarlijks 328.000 kilo papier. Reken maar uit.

En dan al die liters inkt en uitlaatgassen

Daar komen duizenden liters inkt bij, verpakkingsmateriaal en alle gassen die de vrachtwagens, koeriersbusjes en brommertjes van postbezorgers de lucht in blazen.

Jij kiest: wil je een duurzaam blad of niet?

Wij kunnen hier als FNV niet meer achter staan. Dit vinden wij niet meer van deze tijd. Dus:

• Mag jij vanaf september kiezen hoe je je FNV Magazine wilt ontvangen: digitaal of per post (duurzaam of minder goed voor het milieu)
  • Het volgende magazine, in december (nummer 4), krijg je alleen nog in papier als je dat specifiek aangeeft of als wij van jou geen e-mailadres hebben
  • Anders ontvang je het digitaal (in je mail)

Heel veel voordelen

Vind je het ondanks onze goede argumenten voor een digitaal FNV Magazine toch nog lastig om te kiezen? Je ledenblad online heeft voor jou nog een hele rits andere voordelen:

• Beter voor het milieu dus
  • Je kunt het altijd en overal lezen
  • Nog meer info en verhalen uit je eigen sector
  • Een veel completer blad, want we kunnen meer met beeld, foto’s en video
  • O, en hadden we al gezegd dat het stukken beter is voor het milieu?

Hoe geef ik mijn voorkeur door?

Alle FNV-leden hebben vorige week bij hun ledenmagazine een brief gekregen waarin we uitleggen hoe en waar je je voorkeur door kunt geven. Maar mocht je iets te opruimerig zijn geweest en die brief niet meer hebben, willen we het adres heus nog wel een keer met je delen: www.fnv.nl/ledenblad.

Zorg ervoor dat je je lidnummer bij de hand hebt, want dat hebben we nodig om je keuze te kunnen opslaan in onze ledenadministratie. Het lidnummer staat op het folie waarin je FNV Magazine hebt ontvangen, boven je naam en adresgegevens. LET OP: neem dit nummer exact over zoals het op het folie staat.