Actie bij Picnic tegen ontslag actieve vakbondsleden

Persvoorlichting
Door Persvoorlichting 17 juli 2019

Woensdag 17 juli voert FNV samen met Picnic-medewerkers actie bij de vestiging van Picnic in Duivendrecht. De medewerkers eisen dat de boodschappenbezorger stopt met het ontslaan van mensen die actief zijn voor de vakbond.

FNV-voorzitter Han Busker spreekt de leiding van de Picnic-hub in Duivendrecht toe.

De medewerkers gaan samen met onder meer FNV-voorzitter Han Busker verhaal halen bij de leiding van de Picnic-hub in Duivendrecht. Als die geen gehoor geeft, gaan ze verder naar het hoofdkantoor van Picnic. FNV-campagneleider Marianne Jekkers: ‘Sinds FNV actief is bij Picnic merken we steeds vaker dat medewerkers die zich inzetten voor de FNV op straat worden gezet.’

Uitzendkrachten

Dat kan het bedrijf vrij makkelijk doen, omdat het bijna uitsluitend met uitzendkrachten werkt. De afgelopen maanden voerden Picnic-medewerkers meerdere keren actie voor contracten met meer zekerheid. Ook loopt er een rechtszaak van de FNV tegen Picnic, omdat het bedrijf zich niet aan de supermarkt-cao houdt. ‘Het is tijd dat Picnic zich gaat gedragen als een echte werkgever en zijn medewerkers de bestaanszekerheid geeft die ze verdienen’, aldus Jekkers.