Ledenpas en lidnummer

Als je lid van de FNV krijg je een ledenpas. De ledenpas heb je nodig voor onze diensten, zoals Ledenvoordeel FNV, belastingservice, loopbaanadvies en nog veel meer. Je hebt de ledenpas ook nodig om je vakbondscontributie terug te vragen.

Waar staat je lidnummer?

1. Op je ledenpas

Heb je een pas van vóór 1 januari 2018? Dan staan op je ledenpas in het eerste vakje 2 cijfers. Dit noemen wij een voorloopnummer. Dit kan zijn 01 (Abvakabo), 02 (Bondgenoten), 03 (Bouw), 15 (Kiem) of 17 (Sport). Dat zijn de bonden waar je lid van was voor de fusie.

Heb je een ledenpas van ná 1 januari 2018? Dan heb je een nummer met 9 cijfers en begint het met 30.

2. In Mijn FNV

3. Op je acceptgiro of je bankafschrijving

Je vindt je lidmaatschapsnummer ook op jouw acceptgirokaart. Of als je contributie via automatische incasso gaat, dan zie je het lidmaatschapsnummer op je bankafschrijving.

Nieuwe ledenpas aanvragen

Je krijgt 1 keer een ledenpas als je lid wordt. Je krijgt dus niet ieder jaar opnieuw een nieuwe ledenpas. Ben je je ledenpas kwijt? Of heb je nog een oude pas waar een einddatum op staat? Vraag dan een nieuwe aan. Dat kan in Mijn FNV of via ons Contactcenter. Je ontvangt je ledenpas na ongeveer 6 weken.

Lidnummer voor downloaden jaaropgave contributie

Bij het downloaden moet je ook het voorloopnummer invullen. Dat zijn de eerste 2 cijfers in het vakje op je ledenpas. Dit kan zijn een 01 (Abvakabo), 02 (Bondgenoten), 03 (Bouw), 15 (Kiem) of 17 (Sport).

• Let op: zet het voorloopnummer en lidmaatschapsnummer in 1 vakje!
  • Heb je een pas van ná 1 januari 2018? Vul dan het 9-cijferig lidmaatschapsnummer in.

Word lid en sta sterker in je (werk)schoenen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Een goede cao voor jouw sector
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict