Financieel advies voor lage inkomens

Heb je een laag inkomen of een uitkering? En moeite om iedere maand weer rond te komen? Of ben je (chronisch) ziek of gehandicapt en kun je de zorg niet meer betalen? De financiële adviseurs van de FNV helpen je bij geldproblemen. Dit is gratis voor leden van de FNV.

1. Hulp bij aanvragen regelingen gemeente

Heb je moeite om rond te komen, omdat je een uitkering hebt of omdat je te weinig verdient? Iedere gemeente heeft regelingen voor mensen met een laag inkomen. Dan hoef je bijvoorbeeld minder belastingen te betalen, of je krijgt een aanvulling op je bijstandsuitkering. Een adviseur van de FNV helpt je om dit aan te vragen. Je kunt bij ons terecht als:

• Je gezinsinkomen niet hoger is dan € 1.670,18 netto in de maand (exclusief vakantiegeld)
  • Het totale vermogen in je gezin lager is dan € 12.240.
  • Je inkomen als alleenstaande (ouder) niet hoger is dan € 1.266,55 netto in de maand (exclusief vakantiegeld).
  • Je vermogen als alleenstaande (ouder) lager is dan € 6.120.

Maak online een afspraak

Let op: wist je dat je korting kunt krijgen op je vakbondslidmaatschap? Mensen met lage inkomens, jongeren, gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden betalen minder vakbondscontributie.

2. Hulp bij aanvraag zorgkosten

Heb je moeite om zorgkosten te betalen? Roep dan de hulp in van een financieel adviseur van de FNV. Hij helpt je bij de aanvraag van zorgkosten. Bijvoorbeeld voor de eigen bijdrage van de thuiszorg, de langdurige zorg, of voor de eigen bijdrage die je moet betalen voor je scootmobiel.

Maak online een afspraak

3. Loonbeslag of schulden? De budgetcoach helpt

Heb je moeite om rond te komen? Is je inkomen gedaald? Heb je te maken met een loonbeslag of schulden? De budgetcoach van de FNV helpt je om te gaan met je geldproblemen. Om je goed te kunnen helpen, heeft de budgetcoach vooraf informatie nodig over je inkomen. Je ontvangt daarom voor de afspraak een lijst om wat gegevens in te vullen. Daar gaan we natuurlijk zorgvuldig mee om. Niemand anders dan de budgetcoach weet hoe jouw financiƫle situatie is.

Bel het Contactcenter om een afspraak met een budgetcoach te maken.

Word lid en sta sterker in je (werk)schoenen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Een goede cao voor jouw sector
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict