Advies bij geldzorgen

Het kan ons allemaal overkomen dat je voor langere of kortere tijd moet rondkomen met minder inkomen. Hierdoor kun je financieel vastlopen. Klop dan aan bij Advies bij Geldzorgen van de FNV.

Onze Adviseurs Sociale Voorzieningen adviseren jou over de gemeentelijke regelingen en voorzieningen waar je aanspraak op kunt maken. Ook helpen ze je bij het krijgen van financieel overzicht. Advies bij Geldzorgen werkt samen met het Nibud en is gratis voor FNV-leden.

Je kunt bij onze Adviseurs terecht voor:

Een berekening is vooral zinvol als:

• Je gezinsinkomen niet hoger is dan € 1.676,02 netto in de maand (exclusief vakantiegeld).
  • Het totale vermogen in je gezin lager is dan € 12.450.
  • Je inkomen als alleenstaande (ouder) niet hoger is dan € 1.316,57 netto in de maand (exclusief vakantiegeld).
  • Je vermogen als alleenstaande (ouder) lager is dan € 6.225.

En advies over hoe je financieel overzicht kunt krijgen.

Onze Adviseurs Sociale Voorzieningen gebruiken hiervoor onder andere de volgende geldplannen van het Nibud:

• Beter Rondkomen: dit geldplan helpt je om je inkomsten en uitgaven in balans te brengen. Zo hou je elke maand geld over. Ook krijg je tips over toeslagen, belastingaftrek en uitkeringen waar je recht op kan hebben.
  • Kom uit de Geldzorgen: dit geldplan helpt je stap voor stap inzicht te krijgen in jouw financiële situatie. Het brengt schulden, kosten en inkomsten in beeld. Zo krijg jij weer grip op je situatie en kun je plannen maken voor de toekomst.
  • Rondkomen met kinderen: Dit geldplan leert je meer over alle regelingen die er zijn voor ouders met kinderen. Zoals voor kinderopvang, schoolkosten, zorgkosten en kleding. Ook krijg je hulp en tips om stress te verminderen.

Hulp nodig? Maak eerst een afspraak

Onze Adviseurs Sociale Voorzieningen adviseren je telefonisch. Maar mocht het nodig zijn, kunnen ze ook met je afspreken op een Vakbondshuis bij jou in de buurt. Maak in beide gevallen wel eerst een afspraak. Dat kan via onderstaande knop of via het Contact center. Je wordt dan door een Adviseur Sociale Voorzieningen teruggebeld op een afgesproken tijdstip.

Maak online een afspraak

Let op: wist je dat je korting kunt krijgen op je vakbondslidmaatschap? Mensen met lage inkomens, jongeren, gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden betalen minder vakbondscontributie.

Word lid en sta sterker in je (werk)schoenen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Een goede cao voor jouw sector
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict