Hulp bij re-integratie

Ziek worden kan je werkleven op zijn kop zetten: kan je je huidige werk nog wel blijven doen? Hoe zit het met re-integreren? En hoe bespreek je jouw wensen met je werkgever en bedrijfsarts? Leden in loondienst die minder dan 2 jaar ziek zijn, kunnen met al hun vragen over de eerste 2 ziektejaren aankloppen bij de vrijwillige re-integratie consulenten van de FNV.

Let op: In verband met de verspreiding van het coronavirus zijn alle vakbondshuizen en onze spreekuurlocaties tot 1 juli gesloten. Eventuele gemaakte afspraken tot en met die datum komen hierdoor ook te vervallen.

Voor wie?

• Je hebt een baan
  • Je bent tijdens je dienstverband ziek geworden.
  • Je bent minder dan 2 jaar ziek en lid van de FNV.

Dit kun je verwachten

Als je moet re-integreren, dan krijg je met veel dingen te maken. De re-integratieconsulent vertelt wat je te wachten staat en is een speciaal opgeleide vrijwilliger van de FNV. Naast advies kan de re-integratieconsulent je ook coachen bij je gesprekken met je werkgever, bedrijfsarts en het UWV. Zo sta jij ook tijdens ziekte sterker in je werkschoenen.

Maak een afspraak

We zijn gratis voor leden en zitten dichtbij op vakbondshuizen in jouw eigen woon- of werkomgeving. Bel voor een afspraak met het Contactcenter en laat beoordelen of een re-integratieconsulent past in jouw situatie.

Word lid en sta sterker in je (werk)schoenen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Een goede cao voor jouw sector
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict