Download nu de cao Kinderopvang app!

Met de app Cao Kinderopvang hebben werkgevers en medewerkers binnen de Kinderopvang de cao-afspraken nu binnen handbereik. De app maakt de cao toegankelijker en sneller doorzoekbaar.

Cao en handige tools

Naast de volledige cao-tekst bevat de app ook een aantal handige tools, zoals een stroomschema voor de kwalificatie-eis en het berekenen van de datum van zwangerschapsverlof. In de app is bovendien het actuele thema Ethiek als onderdeel opgenomen waarbij je kunt onderzoeken hoe jij reageert op lastige situaties binnen je werk.

Hoe kun je de app gebruiken?

De volledige cao-tekst is te vinden in de app onder het kopje ‘CAO’. Onder ‘Tools’ kan je de duur van zwangerschapsverlof berekenen, bekijken of je over het juiste diploma beschikt en vind je links naar nuttige sites. Bij ‘Ethiek’ kun je onderzoeken hoe jij reageert op lastige werksituaties en leer je meer over wat ethiek voor je werk betekent.

Onder het kopje ‘Denk mee’ wordt je gevraagd om antwoord te geven op een korte actuele vraag (een ‘poll’). Je ziet gelijk hoe andere gebruikers tot dat moment de vraag beantwoord hebben. Met enige regelmaat zal een nieuwe vraag beschikbaar zijn. Als je pushberichten toestaat, krijg je vanzelf een seintje wanneer er een nieuwe vraag is.