Juridisch advies in het buitenland

Ben je tijdens je werk als chauffeur in binnen- of buitenland in aanraking gekomen met politie of justitie? Of ben je betrokken geraakt bij een ongeval in het buitenland? Stichting VNB kan je helpen!

Rechtsbijstand in beroepsgoederenvervoer

Wij zorgen ervoor dat FNV-leden die in het beroepsgoederenvervoer over de weg werken en tijdens hun werkzaamheden waar ook ter wereld in aanraking komen met politie of justitie, juridisch advies of rechtsbijstand krijgen.

Wij kunnen je dus onder meer helpen bij:

• Snelheidsovertredingen
  • Overschrijdingen van de rij- en rusttijdenwetgeving
  • Verkeersongevallen
  • Verstekelingen of in lading verstopte drugs
  • Problemen met verlengen of in beslagname van je rijbewijs

Wereldwijd Netwerk

Stichting VNB werkt nauw samen met verschillende buitenlandse vakorganisaties en een uitgebreid netwerk van zaakwaarnemers in diverse landen. Hierdoor is rechtsbijstand zelfs vaak mogelijk in de Nederlandse taal. Daarnaast hebben alle zaakwaarnemers vanzelfsprekend ruime ervaring met de regels die specifiek zijn voor het beroepsgoederenvervoer.

Letselschade

Ook in geval van letselschade, schade die je lijdt wanneer je bij een ongeluk betrokken bent geraakt, kun je terecht bij de sectie strafzaken van Stichting VNB. Letselschadezaken in Nederland worden behandeld door de afdeling Letselschaderegeling van de FNV. Stichting VNB behandelt letselschadezaken in het buitenland en bij ongelukken kunnen we een rol spelen bij de repatriĆ«ring van betrokkenen.

Contact

Je kunt contact met ons opnemen tijdens werkdagen tussen 08.00 uur en 17.30 uur op 0800-0225022 (gratis).
Vanuit het buitenland: +31 88 368 01 38 of via transport@fnv.nl.