Jouw pensioen

Pensioenfonds Vervoer

Je wilt als werknemer natuurlijk graag een goede pensioenregeling. FNV Transport en Logistiek maakt daarom met werkgevers afspraken over jouw pensioenregeling. Voor de meeste werknemers in onze sector wordt deze regeling uitgevoerd door Pensioenfonds Vervoer.

Pensioenpakket

Het pensioenpakket van Pensioenfonds Vervoer is heel compleet. Vakbonden en werkgevers hebben met elkaar afgesproken dat er voor jou een breed pensioenpakket is geregeld:

• Een pensioen voor jou: het ouderdomspensioen
  • Een uitkering voor je kinderen: het wezenpensioen
  • Pensioenopbouw als je arbeidsongeschikt wordt
  • Een uitkering voor je partner: het partnerpensioen

Kijk op www.pfvervoer.nl waaruit je complete pensioenpakket bestaat.

Pensioenregeling

Bij sommige bedrijven is een andere pensioenregeling van toepassing en soms is er geen pensioenregeling. Je ontvangt elk jaar een overzicht van je opgebouwd pensioen (UPO). Daarin kun je lezen bij welke pensioenregeling je aangesloten bent. Krijg je geen overzicht? Vraag dan aan je werkgever of, en zo ja, welke pensioenregeling je hebt.

Persoonlijk advies over je pensioen

Wil je een persoonlijk gesprek over je pensioen? Dan kun je terecht voor een afspraak met één van de pensioenconsulenten van Pensioenfonds Vervoer. Bellen kan van dinsdag t/m donderdag:

• Richard Dudink - 06 - 15 05 30 99 - Afspraak op kantoor FNV Amsterdam of Rotterdam
  • Martijn Mulder - 06 - 45 81 32 36 - Afspraak op kantoor FNV Deventer of Groningen
  • Michael Bührs - 06 - 53 93 04 12 - Afspraak op kantoor FNV Utrecht of Weert

Houd verder de post van FNV Transport en Logistiek in de gaten. Wij raadplegen altijd onze leden over grote wijzigingen in de pensioenregeling vóórdat wij in onderhandelingen afspraken met werkgevers maken. Daarnaast zijn wij ook vertegenwoordigd in het bestuur van Pensioenfonds Vervoer. Heb je daar een vraag over? Stuur een mailtje naar Eddy Veltink: eddy.veltink@fnv.nl

Over Pensioenfonds Vervoer

Pensioenfonds Vervoer voert de pensioenregelingen uit in het goederenvervoer en verhuur van mobiele kranen, de taxibranche, het besloten busvervoer, de binnenbeurtvaart en bij Orsima. Pensioenfonds Vervoer is een organisatie zónder winstdoel. Alles is erop gericht een goede pensioenvoorziening te bieden. Het is een organisatie vóór en dóór de sector. Dat betekent dat vertegenwoordigers van werknemers, gepensioneerden en werkgevers samen bepalen hoe de pensioenregelingen eruitzien.

Ben jij verzekerd bij Pensioenfonds Vervoer?

Heb je toch nog een vraag? Kijk op de website of bel met de pensioendesk van Pensioenfonds Vervoer: 088 33 22 999 (tussen 09.00 en 17.00 uur, gebruikelijke belkosten). Je kunt je vraag ook mailen: pensioen@pfvervoer.nl.