VNB Looncheck App

Je diensten en ritten op een makkelijke manier bijhouden

Je diensten en ritten op een makkelijke manier bijhouden. Met de VNB Looncheck doe je dat.

Berekening van loon en toeslagen

Met onze Looncheck bereken je je loon en de meeste toeslagen vanaf 1 januari 2015. Zo controleer jij als werknemer die onder de TLN-cao of KNV-cao valt, makkelijk je loonstrook. Als je te weinig loon krijgt uitbetaald, kun je nu onderbouwd met een heldere berekening, bij je werkgever bezwaar maken.

Aangepast aan laatste cao

De mobiele applicatie is aangepast aan de nieuwe sector-cao in het beroepsgoederenvervoer, die loopt van 1 januari 2017 tot en met 31 december 2019.

Wat bereken je met de App?

De VNB Looncheck App werkt als een digitaal urenboekje en kan doordat je je diensten en ritten er in zet, het volgende berekenen:

• Loon
  • Overuren- en weekendtoeslagen
  • Verblijfskostenvergoeding
  • Toeslagen ééndaagse nachtritten
  • Ploegendiensttoeslag
  • Overstaan vergoeding
  • Feestdagtoeslag

Wat berekent de App niet?

• Niet meegerekend worden de overuren die meetellen tijdens ziekte, vergoeding voor consignatievergoeding, eventuele vuilwerktoeslag/koudetoeslag.
  • Voor een aantal functies in het beroepsgoederenvervoer gelden afwijkende cao-bepalingen, die in de VNB Looncheck niet zijn verwerkt. Voor die uitzonderlijke gevallen is de VNB Looncheck helaas maar voor een deel te gebruiken. Zo geldt er een andere definitie van overuren voor oproepkrachten. En voor rijdend personeel op dubbelbemande voertuigen geldt een afwijkende definitie van overuren en zaterdaguren.
  • Hoofdstuk XV van de cao, Logistieke dienstverlening, is vanwege het uiterst specifieke karakter, buiten beschouwing gelaten (Artikel 52 tot en met 63).

Download gratis de VNB Looncheck App

De VNB Looncheck App is gratis en beschikbaar voor IOS (iPhone en iPad), Android-apparaten en via de pc op www.vnb-loonberekening.nl. Je kunt de app downloaden door te zoeken op VNB Looncheck in de App Store of in de Play Store.