Juridische bijstand in Nederland

Wanneer je als FNV-lid in het beroepsgoederenvervoer werkt en tijdens je werk in problemen bent geraakt met politie of een andere instantie, dan kan VNB je helpen

Stichting VNB zorgt ervoor dat je als FNV-lid in de sector beroepsgoederenvervoer juridisch advies of bijstand krijgt in straf- en verkeerszaken.

Ben je bijvoorbeeld onderweg gecontroleerd en ben je het niet eens met de uitkomst van de controle? Of heb je een boete gekregen waartegen je bezwaar wilt maken? Stichting VNB kan je  helpen, vanzelfsprekend met inachtneming van de Algemene Voorwaarden voor FNV-leden.

Een aantal voorbeelden van gevallen waarin je juridische bijstand kunt krijgen, is hieronder beschreven. Natuurlijk kun je ook met andere vragen over straf- of verkeersrecht altijd contact opnemen.

Boetes

Heb je een boete gekregen tijdens je werk, maar ben je het er niet mee eens? Dan kun je bezwaar maken tegen de boete. Stichting VNB kan voor je beoordelen of er redenen zijn voor bezwaar. Natuurlijk helpen we je dan ook verder met de procedure.

Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR)

Als chauffeur heb je natuurlijk je rijbewijs nodig om je werk te kunnen doen. Het CBR beoordeelt jouw geschiktheid om een voertuig te besturen. Een beslissing van het CBR kan dus veel invloed hebben op jouw mogelijkheden om je werk uit te oefenen. Bijvoorbeeld bij medische aandoeningen kan het voorkomen dat het CBR beslist dat je niet meer rijvaardig bent. Ook voor het verlengen van je rijbewijs heb je het CBR nodig.

Wil je bezwaar maken tegen een beslissing van het CBR of heb je hulp nodig bij een van de procedures? Ook dan heb je als FNV-lid recht op bijstand.

Opgeroepen door een rechtbank

Heb je een dagvaarding ontvangen om voor een rechtbank te verschijnen voor een straf- of verkeerszaak? In dat geval kan een zaakwaarnemer uit ons netwerk jou vertegenwoordigen of bijstaan.

Heb je vragen over straf- of verkeersrecht in binnen- of buitenland, of heb je hulp van Stichting VNB nodig? Neem dan zo snel mogelijk contact op!

Contact

Je kunt contact met ons opnemen tijdens werkdagen tussen 08.00 uur en 17.30 uur op 0800-0225022 (gratis).
Vanuit het buitenland: +31 88 368 01 38 of via transport@fnv.nl.