Bellen met beeld, hoe doe je dat?

Contact met de buitenwereld? Doe het online. Je kunt met familie en vrienden een warm contact houden door te videobellen. Er zijn verschillende programmaatjes waarmee dat kan, zoals WhatsApp en Skype. Beide apps zijn gratis.

Video bellen, hoe werkt dat?

Het mooie van videobellen is dat je elkaar niet alleen spreekt, maar ook ziet. Je kunt zelfs met meerdere personen, vanuit verschillende plekken, samen bellen. Via de onderstaande links legt Seniorweb uit hoe je gebruik kunt maken van Skype op de computer, smartphone of tablet/Ipad. Stap voor stap wordt uitgelegd hoe je de buitenwereld bij je binnen kunt halen.

Whatsapp videobellen met uw smartphone

Probeer eens te videobellen met WhatsApp. Wel zo leuk om iemand waar je niet in levende lijve bij kunt zijn, te zien. Videobellen met WhatsApp is niet moeilijk. Bij ieder contact in WhatsApp staat een icoontje van een videocamera waarmee het bellen start. En wil je bijkletsen met een groepje, begin dan een groepsgesprek met maximaal 4 personen.

Skype

Computer, tablet of smartphone? Skypen is voor iedereen binnen handbereik. Wissel gratis tekstberichtjes uit of videobel met andere Skype-gebruikers. Skype is vooral bekend van het videobellen waarbij je de ander in beeld ziet. Maar de camera hoeft niet aan, alleen geluid kan ook. En even geen zin om te praten, chatten met andere Skype-gebruikers gaat net zo makkelijk.

Digitaal naar het museum

We moeten zo veel mogelijk thuis blijven. Met je smartphone, tablet en computer kun je heel ‘makkelijk naar buiten’. Zo kun je op bezoek in een museum via onderstaande link.

Digitaal naar het theater

En ook al is het theater gesloten, de voorstelling kun je nu thuis op de bank zien.

Dit artikel is geschreven met medewerking van www.seniorweb.nl