Werkdruk Universiteiten

De werkdruk ligt hoog op universiteiten. Hoe ga je om met werkdruk? En hoe willen we de werkdruk terugdringen bij Universiteiten? Je leest het op deze pagina.

Te hoge werkdruk!

Bijna 7 van de 10 medewerkers van de Nederlandse universiteiten ervaart de werkdruk hoog tot zeer hoog. Dit blijkt uit onderzoek dat de FNV samen met de VAWO in 2017 deed. In de afgelopen 3 jaar heeft 60% van de ondervraagden lichamelijke of psychische klachten gehad door de te hoge werkdruk. En ruim 90% heeft in die periode vanwege de hoge werkdruk tijdens ziekte toch doorgewerkt – variĆ«rend van enkele dagen tot meer dan een maand. Helaas is er nog steeds geen verbetering in deze situatie: de werkdruk is nog steeds te hoog.

Heb jij gewoon goed werk?

Heb je last van werkdruk? Word je niet gewaardeerd door je leidinggevende? Of maak je je zorgen over de toekomst van je baan? Doe de test en ontvang direct een persoonlijke rapportage en advies op maat.

Meer collega's, minder werkdruk

Te hoge werkdruk leidt tot werkstress. En dat heeft invloed op je fysieke en mentale toestand. Is jouw werkdruk te hoog? Wat kun je doen om de werkdruk aan te pakken? De FNV Sneltest Werkdruk geeft een beeld van de werkdruk in jouw werksituatie en een persoonlijk advies.