De Vakbondsfunctionaris

De vakbondsfunctionaris is binnen de RUG het eerste aanspreekpunt van de FNV voor leden met vragen over werk en inkomen. Ben je (nog) geen lid en heb je toch een vraag? Dan kan je altijd vrijblijvend één adviesgesprek krijgen.

Iedereen heeft wel eens vragen over het werk: vakantiedagen, werktijden, rechten en plichten bij ziekte, salaris, enzovoorts. In sommige gevallen kan je zelf het antwoord vinden, maar wanneer dat niet lukt, of wanneer je niet helemaal zeker van je zaak bent dan ben je altijd welkom om je vraag te stellen bij de vakbondsfunctionaris.

Daarbij kan het voorkomen dat je niet alleen met een vraag zit, maar ook met een probleem. Bijvoorbeeld bij een conflict met een collega of een leidinggevende, langdurige ziekte of een reorganisatie of herindeling van je afdeling. Ook dan kan je bij de vakbondsfunctionaris terecht, deze zal dan doorgaans een vakbondsconsulent inschakelen om je probleem aan te pakken.

Wie is de vakbondsfunctionaris en hoe kan ik hem bereiken?

Sinds 1 april 2019 is Jaap Bos werkzaam als vakbondsfunctionaris. In principe is hij bereikbaar op dinsdagen en woensdagen van 8:00 – 16:00. Wil je graag een afspraak maken, fysiek of digitaal, dan kan dat door een mailtje te sturen naar fnv@rug.nl of je kunt een vraag stellen via de contact pagina.

Is de vakbondsfunctionaris er voor iedereen?

Ook wanneer je geen lid bent van de vakbond kan je met je vragen terecht bij de vakbondsfunctionaris. Je kunt dan vrijblijvend één adviesgesprek krijgen.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.