Coaching bij financiële zorgen of schulden

Vind met onze hulp oplossingen

Lig je ’s nachts te piekeren over je geldzaken en weet je niet hoe je deze kan verbeteren? Heb je schulden die uitzichtloos lijken of veel discussie met je partner over geld? Een financieel coach van Sammen kan je helpen om een oplossing te vinden voor jouw financiële situatie.

Wat is er gebeurd?

Door omstandigheden heb je financiële problemen gekregen. Of je bent het overzicht kwijt over je inkomsten en uitgaven. Je wordt nerveus, omdat je niet weet waar jouw geld blijft. Schulden lopen op. Je hebt misschien al te maken met een loonbeslag. Samen met jou kijken we naar de oorzaak van de problemen en zorgen we ervoor dat er geen nieuwe schulden bij komen. We onderzoeken samen welke mogelijkheden er zijn voor het oplossen van jouw zorgen.

Wat gaan we doen?

Wij zijn er voor jou. We helpen je met het krijgen van overzicht en inzicht in je financiën. En hoe je het beste met je loon en vaste kosten om kunt gaan. Verwacht geen ‘foei, foei, foei’. Wel begrip, een schouder en veel geduld en kennis om jou te helpen. Maar ook een duwtje in de rug om aan de slag te gaan en door te zetten.

Wat je probleem ook is, we hebben de jarenlange ervaring om elk financieel probleem bij de bron aan te pakken. Samen met jou gaan we het oplossen en voorkomen we bovendien dat de situatie zich nog een keer voordoet.

Eigen coach

Je krijgt een eigen coach. Je mag haar altijd bellen. Voor ons telt dat jij gemotiveerd bent én blijft. De coaches werken voor Sammen.

Hoe werkt het met Sammen?

We hebben een kennismakingsgesprek bij jou thuis. En we helpen je met het ordenen van de administratie. Als je weer overzicht hebt, maken we een budgetplan en gaan we meteen zorgen dat er geen nieuwe betalingsachterstanden ontstaan. Daarna gaan we de schulden aanpakken. We stellen betalingsvoorstellen op, helpen je met gesprekken met schuldeisers en zorgen ervoor dat jij de betalingsregelingen nakomt. In eerste instantie is onze coaching intensief, maar na verloop van tijd zie je dat je steeds meer weer zelf kunt. Net zolang totdat je ziet: ja, ik houd weer salaris over aan het einde van mijn maand.

Coachingstraject

Het coachingstraject is maatwerk en afhankelijk van jouw persoonlijke situatie. Na het kennismakingsgesprek hebben we gemiddeld vijf gesprekken nodig om te werken aan een stabiele financiële toekomst. De gesprekken zijn volledig vertrouwelijk.

Aanmelden

Een financieel coach van Sammen neemt zo snel mogelijk contact met je op om een afspraak te plannen.

Ervaringen van anderen

Wat zeggen anderen over de coaches van Sammen:

'Ik vond het in het begin erg confronterend om alles open en bloot neer te leggen. Dit ongemakkelijke gevoel nam Natasja snel weg.'

'Micha luisterde naar mijn verhalen. Vooral in het begin hadden die niet altijd een relatie met de financiën. Ze wist hier goed mee om te gaan.'

'Het is prettig dat Hilde mijn vragen duidelijk kon beantwoorden, zonder me het gevoel te geven dat ik domme vragen stel '

'Als ik bel, weet ik dat Pauline meteen in actie komt. En dat ze deuren opent die voor mij gesloten blijven'

'Renske zorgt ervoor dat ik niet meteen allerlei verboden krijg, maar zelf mag afwegen wat belangrijk is en wat niet.'

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.