Krijg jij binnen 6 jaar AOW?

Dan heb je recht op 600 euro voor financieel advies

Krijg je binnen 6 jaar AOW en denk je na over minder werken of eerder met pensioen gaan? Dan is het handig om te weten wat dit betekent voor je inkomen. Laat je daarom goed adviseren. Dankzij een afspraak in de cao Grafimedia heb je recht op een vergoeding voor zo’n financieel advies.

Afspraak in je cao

In artikel 6.4.2. in de cao Grafimedia staat dat je recht hebt op een bijdrage voor financieel advies. Krijg je binnen 6 jaar AOW en wil je weten wat je mogelijkheden zijn? Maak dan gebruik van de vergoeding van maximaal 600 euro exclusief BTW voor financieel advies. Dit advies kan je helpen bij het maken van belangrijke keuzes. Bijvoorbeeld als je minder wilt gaan werken of eerder met pensioen wilt gaan. Je mag maar 1 keer gebruik maken van deze regeling. De rekening geef je aan je werkgever, hij betaalt de vergoeding.

Adviesbureau Prikkl

De vakbonden en de werkgevers hebben Prikkl gekozen voor de uitvoering van de adviestrajecten. Prikkl is een onafhankelijk adviesbureau. Je krijgt een begrijpelijk rapport over je financiële situatie. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Paulien van Gurp via info@prikkl.nl of 085 - 800 01 85. Heb je een vraag? Neem dan contact op met de klantenservice van Prikkl via klantenservice@prikkl.nl of via 085 - 800 01 84.

Toch liever een ander bureau?

Je kunt je ook door een ander bureau laten adviseren. Dit bureau moet wel gelijkwaardig zijn aan Prikkl. Vraag dat voor de zekerheid na bij FNV-bestuurder Bernard van Iren of je werkgever.

Belangrijk voor je werkgever

Is het bedrijf waar je werkt lid van het KVGO? Dan kan je werkgever maximaal 50% subsidie aanvragen bij A&O fonds Grafimedia. Hij moet zich wel aan een aantal voorwaarden houden voor die subsidie.

Heb je nog vragen?

Is het toch nog niet helemaal duidelijk en heb je nog vragen? Neem dan contact op met onze bestuurder Bernard van Iren (bernard.vaniren@fnv.nl).