FNV-contactpersonen bij IKEA

Bekijk wat FNV-kaderleden doen bij IKEA

Hoe is het werkklimaat bij IKEA? Welke problemen spelen er in de IKEA-units? Over die vragen komenFNV-contactpersonen regelmatig bijeen. Ze wisselen informatie uit, steunen elkaar en maken samen plannen voor het aankaarten en oplossen van problemen op de werkvloer.

Gesprekken met store- en HR- manager

FNV-kaderleden zijn de ogen en oren van de vakbond op je werk. Over wat zij opmerken op hun afdeling spreken ze regelmatig met de store- en HR-manager. Heb jij iets te melden voor zo’n gesprek? Aarzel niet en zoek een van onze kaderleden op. We vinden het fijn als je meedenkt.

Kaderleden onderhandelen mee over de cao

Voorstellen die IKEA doet voor een nieuwe cao zijn soms lastig te begrijpen. Samen met onze kaderleden zorgen we dat je goed snapt waar die voorstellen precies over gaan. Én wat de gevolgen zijn. De onderhandelingen over de cao doet FNV-bestuurder Marian Beldsnijder samen met 4 kaderleden. Zo zijn jij en je collega’s altijd direct en goed vertegenwoordigd.

Kaderleden betrokken bij sociaal plan

FNV-kaderleden waren ook actief bij het opstellen van het sociaal plan ‘Lead Work and Organise’. En 4 keer per jaar overleggen ze met de ondernemingsraad.

Kaderleden pakken werkdruk aan

Dit voorjaar bezochten FNV-kaderleden IKEA-units om de werkdruk te onderzoeken. Vergeleken met andere bedrijven blijkt de werkdruk enorm hoog bij IKEA. Met acties geven we samen met jullie de boodschap af dat IKEA de werkdruk serieus moet aanpakken.

Probleem op je werk

Een probleem op je werk kun je vertrouwelijk bespreken met een FNV-kaderlid van jouw unit. Je kunt een luisterend oor krijgen voor je probleem en advies over wat je zelf kunt doen. Of met jou samen werken aan een oplossing en met je meegaan naar een (lastig) gesprek met je leidinggevende of HR-manager.

Interesse en wil je meer weten?

Heb je interesse om je actief in te zetten voor vakbondswerk bij IKEA? En wil je meer weten wat er van je wordt gevraagd? Of een afspraak voor een persoonlijk gesprek? Laat het ons weten en stuur een mail aan vakbondsbestuurder Marian Beldsnijder

Wat je als FNV-contactpersoon doet, wat we vragen en wat we je bieden