Sectorraad FNV Handel

De FNV bestaat uit verschillende sectoren, waaronder de sector Handel. Leden kunnen in hun eigen sector invloed uitoefenen op het beleid van de FNV, o.a. via de Sectorraad. Ook FNV Handel heeft een eigen Sectorraad. Daarin zitten democratisch gekozen leden. Leden die zowel binnen de FNV actief zijn als op de werkvloer en daardoor ook heel goed weten wat er speelt in de verschillende branches binnen Handel.

De Sectorraad

De Sectorraad Handel wordt éénmaal per vier jaar gekozen door de FNV leden die in deze sector werken. De leden van de Sectorraad denken actief mee over het beleid binnen de sector en bepalen de richting van het vakbondswerk in de sector. Daarnaast zorgen zij ervoor dat beleid en richting aansluiten op het beleid van de FNV. Ook geeft de Sectorraad gevraagd en ongevraagd advies over onder andere het budget, de strategische aansturing van de sector en de werkplannen van de sector.

Belangen leden staat voorop

Alle Sectorraadsleden doen dit met maar één doel voor ogen: de belangen van de leden binnen Handel zo goed mogelijk te behartigen.

Dat doen we door:

• Regelmatig contact met de leden in deze sector
  • Ontwikkelingen en actualiteiten oppakken en vertalen naar strategie en beleid
  • Signalen om te zetten in relevante activiteiten

Branches

De Sectorraad bestaat uit maximaal zestien leden afkomstig uit verschillende branches:

• DC Albert Heijn en DC Jumbo
  • Supermarkten – Doe Het Zelf zaken
  • Technische en Farmaceutische Groothandel
  • Mode en Wonen

Een aantal leden bereidt de vergaderingen van de Sectorraad voor. Dat noemen we de uitvoerende agendacommissie (UAC). Deze commissie ondersteunt, adviseert en stemt af in de Sectorraad.

Daarnaast hebben wij ook de mogelijkheid om gasten uit te nodigen. Dit zijn leden die interesse hebben in toetreding tot de Sectorraad. Zij zijn echter nog niet officieel gekozen.

Leden sectorraad Handel 2023

Dit zijn onze leden in de Sectorraad:

• Ronald van der Flier (Voorzitter)
  • Annemiek Stel
  • 2 vacatures

• Moniek Strijbosch (Secretaris)
  • 3 vacatures

• Marco Dijkstra
  • Marijke de Jong – Oosthoek
  • 2 vacatures

• Ole Einsbohr
  • Suat Unurlu
  • Raymond Roelofs (Vicevoorzitter)
  • 1 vacature

• Alex Hemel (namens kiesgroep Distributiecentra AH en Jumbo)

Contact

Wij staan altijd open voor contact over de Sectorraad en over alles waar wij ons mee bezighouden. Stuur ons een mail (sectorraad.handel@vereniging.fnv.nl) en wij nemen snel contact met je op.