Tijdspaarfonds Bouw & Infra

Zo werkt het

Je werkgever moet het loon over feestdagen en over een groot deel van de vakantiedagen en roostervrije dagen doorbetalen. In het Tijdspaarfonds (TSF) worden alleen de dagen gestort die de werkgever niet rechtstreeks hoeft door te betalen. Daarnaast wordt er geld gestort voor opname van kort verzuim. Ook de 8% vakantietoeslag wordt in het Tijdspaarfonds gestort. De stortingen gebeuren per loonperiode.

Saldo opnemen

Geld of vrije dagen

Als werknemer kun je een deel van de in het fonds opgebouwde tegoeden opnemen als geld of als vrije dagen. Saldo opnemen doe je via het online formulier.

Automatische uitbetaling in mei

De saldo’s van Tijdspaarfonds-dagen en Tijdspaarfonds-vakantiegeld die zijn opgebouwd en niet tussendoor zijn opgenomen, worden in de maand mei op het rekeningnummer gestort dat bij het Tijdspaarfonds bekend is. Je hoeft daar niets voor te doen.

Duurzame Inzetbaarheid

Dit deel van het Tijdspaarfonds wordt niet automatisch betaald. Als je merkt dat het steeds lastiger wordt om je beroep uit te oefenen of je hebt ambities, dan kun je dit saldo gebruiken. Bijvoorbeeld om (om)scholing of begeleiding van te betalen. Dit zijn vaak dure trajecten, waar het saldo Tijdspaarfonds-Duurzame Inzetbaarheid dan ook voor bedoeld is.

Saldo opnemen

Wil je ondanks bovenstaande het Duurzame Inzetbaarheid-saldo toch opnemen, dan kan dat door het invullen van het online tijdspaarfondsformulier. De instructies om dit saldo uit te betalen staan er duidelijk op.

Meer informatie

• Heb je vragen over een wijziging van jouw bankrekeningnummer, een blokkade op je tijdspaarfondsrekening of het inloggen op 'Mijn Tijdsparen'? Ga dan naar de contactpagina op de website van het Tijdpaarfonds Bouw & Infra.
  • Voor overige vragen over het Tijdspaarfonds kun je terecht bij de een van onze FNV vakbondsconsulenten. Op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.30 uur via telefoonnummer 088 - 368 0 296.
  • Voor vragen aan de FNV die niet over het Tijdspaarfonds gaan, kun je terecht bij ons Contactcenter. Op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.30 uur via telefoonnummer 088 - 368 0 368.

Meer over het Tijdspaarfonds vind je op BTER-bouw.nl.

Wat is het individueel budget van het Tijdspaarfonds?

Dat leggen we je uit in deze video.

Jouw cao: je hebt er meer invloed op dan je denkt

Het Tijdspaarfonds is een van de regelingen die is vastgelegd in de cao Bouw & Infra, maar wist je dat er in jouw cao ook afspraken staan over jouw salarisverhoging, verlof- en vakantiedagen en je pensioen? En dat jij zelf inspraak hebt in de afspraken in jouw cao? In ons e-book: ‘Hoe komt mijn cao tot stand?’ vertellen we je hier graag meer over.

In het e-book lees je onder meer:

• Wat een cao is, voor wie deze geldt en hoe een cao je arbeidscontract aanvult.
  • Welke rechten een cao jou geeft en hoe de naleving wordt gecontroleerd.
  • Hoe jouw nieuwe cao tot stand komt, de rol van de FNV hierin én hoe je zelf invloed kan uitoefenen op de afspraken in jouw cao

WORD LID! NU EXTRA VOORDELIG: 4 MAANDEN VOOR €25

• Persoonlijk advies over werk, inkomen en loopbaan
  • Invloed op jouw arbeidsvoorwaarden via je cao
  • Advies over financiële planning en hulp bij geldzorgen
  • Hulp bij jaarlijkse belastingaangifte en toeslagen
  • Ondersteuning bij beroepsziekten en letselschade
  • Korting op verzekeringen, energie, boodschappen en meer

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.