Remco (44) werkt al 24 jaar met veel plezier in de bouw

Remco van den Beemd (44 jaar, getrouwd) werkt al 24 jaar in de bouw, bij VORM Bouw, de werkgever waar hij begon nadat hij 2 jaar primaire opleiding op de SSPB in Bergen op Zoom had gevolgd. Remco vertelt hoe hij plezier in zijn werk houdt.

Zo Vader Zo Zoon

Het was zijn vader door wie Remco ook in de bouw terecht kwam. Zo ging het in die tijd. Zonen gingen vaak in vakanties mee naar de bouw en leerden daar al op jonge leeftijd zagen en timmeren.

Al 24 jaar werkgeluk

Na 24 jaar heeft Remco het nog steeds naar zijn zin omdat zijn werk afwisselend is en omdat hij meer dan fijne collega's heeft. 'Als de sfeer op je werk niet goed is dan is dat indirect slecht voor je gezondheid', zegt Remco.

Bouwvakker en vakbond

Remco heeft zich jarenlang ingezet voor toen nog FNV Bouw. Hij maakte zich hard voor de belangen van de bouwvakker en nu nog steeds legt hij met regelmaat het belang van een vakbond uit in de bouwkeet aan hen die het nodig hebben. Ook nu de cao- onderhandelingen weer in volle gang zijn brengt hij in de keet het gesprek op gang.

Werk en Privé

Remco heeft een goede balans gevonden tussen werk en privé en dat maakt dat hij gedreven blijft. Hij is goed in organiseren, iets wat van pas komt in zijn werk.

Alles met passie

Remco beheert in Roosendaal een grote loods waar legaal graffiti gespoten kan worden. Ook Remco spuit graffiti en wel van erg hoge kwaliteit. Daarnaastorganiseert hij er evenementen zoals optredens van nu en dan bekende artiesten uit binnen- en buitenland.

En of dat niet genoeg is heeft hij ook een custom bike club opgericht met Chapters van over de hele wereld. Zo kon je Remco zo maar in Las Vegas zien fietsen met de Amerikaanse Chapter van zijn club. Fietsen is dan ook de manier waardoor hij fit en vitaal blijft.

Remco is niet bewust bezig met of hij gezond richting zijn pensioenleeftijd fietst. Momenteel heeft hij als stelleur fysiek niet zulk zwaar werk. Maar als hij er dan tóch over nadenkt, realiseert hij zich dat het voor hem ontzettend belangrijk is dat hij tijdens zijn pensioen nog een keer fit en gezond door Las Vegas kan fietsen.

Iets voor jou?

Denk jij ook wel eens na over volgende stappen in je werk? Of twijfel je ergens over? Er is ontzettend veel mogelijk. Onze consulenten Duurzame Inzetbaarheid weten veel van het werk in de bouwsector en adviseren je graag.