Zet recht wat scheef is

Teken de petitie

Laten we de winsten eerlijk belasten

Mensen maken zich grote zorgen over dure boodschappen en de hoge energierekening. Een groot deel komt zelfs niet meer rond. Ondertussen zijn de winsten van bedrijven hoog en verdienen de rijkste Nederlanders meer dan ooit. Wij vinden dit niet rechtvaardig.

Er is genoeg geld voor een eerlijk inkomen voor iedereen via hogere lonen, uitkeringen en de AOW. Zolang we nú de scheefgroei stoppen en het geld gelijk verdelen. Dat betekent dat winstgevende bedrijven en de allerrijksten via hogere belastingen hun eerlijke deel betalen. Dat gebeurt nu niet.

Terwijl werkenden gedurende de pandemie het land draaiende hielden, gingen de bedrijfswinsten in veel sectoren door het dak. En nu de pandemie voorbij is, willen werkgevers niet eens compenseren voor inflatie.

Teken de petitie

Het is tijd dat winstgevende bedrijven hun eerlijke deel gaan betalen. Het kan niet zo zijn dat de één winst maakt omdat de ander de rekening niet kan betalen.

Vind jij ook dat bedrijven meer moeten bijdragen? Doe dan mee en teken de petitie!

Wat wil de FNV?

Dat bedrijven hun eerlijke deel betalen en niet profiteren van inflatie. Daarom stellen we voor de winstbelasting te verhogen. De winstbelasting daalde de afgelopen jaren van 35% naar 25%. Wij willen dat terugbrengen naar 35%. Gezien de ontzettend hoge winsten levert dit de samenleving tot wel 8 miljard euro op. Zo kunnen we iedereen een fatsoenlijk inkomen geven nu de prijzen zo hard stijgen.

Deel deze petitie