Training effectief vergaderen

Voor voorzitters en secretarissen van kadergroepen

De vergadering van de kadergroep is weer uitgelopen. Iedereen praatte door elkaar en jij, als voorzitter, hebt niet het idee dat er iets concreets uit is gekomen. Je zou graag meer grip hebben op het vergaderproces, maar hoe krijg je dat? Is dit herkenbaar? Dan is de training 'Effectief Vergaderen' echt iets voor jou. Je leert hoe je het vergaderproces op een leuke manier in de hand houdt.

Theorie en praktijk

De tweedaagse training is een verrassende mix van theorie, (praktijk)opdrachten en reflectie.

Dit leer je:

• Het BOB-model toepassen en structuur aanbrengen: BOB is Beeldvorming, Oordeelsvorming en Besluitvorming en zorgt voor een heldere structuur en meer grip op de vergadering.
  • Reflectie op je eigen gedrag en omgaan met lastig gedrag, luisteren en spreken.
  • Meer over de vergaderagenda en verslaglegging van de vergaderingen.

Voor wie is de training?

De training is voor voorzitters en secretarissen van kadergroepen. Enige ervaring als voorzitter of secretaris is handig. Je hebt een actieve houding nodig. We verwachten dat je het huiswerk maakt en dat je de opgedane kennis in de praktijk brengt.

De training is in Utrecht. Je hebt toestemming van je bestuurder nodig om de training te mogen volgen.

Zodra de planning rond is, verschijnen op deze plek de nieuwe data.

Aanmelden

Stuur een e-mail naar trainingen@fnv.nl. Zet in de mail je volledige naam, je lidmaatschapsnummer, en het bedrijf/de sector waar je werkt.

Bij de mail voeg je de akkoordmail van je begeleidende bestuurder.