Leidinggeven aan je eigen kadergroep

Je kadergroep werkt van vergadering naar vergadering. Veel kleine punten vragen om aandacht, er wordt maar weinig opgepakt en er is niet veel resultaat. Steeds dezelfde kleine groep kaderleden is echt actief. Jij vindt dat er meer resultaat mogelijk is en dat de hele groep actief zou moeten zijn. Volg dan onze tweedaagse cursus. Het helpt je om jouw kaderleden te activeren.

Je leert tijdens de cursus:

• Een evaluatie maken van je vakbondswerk en het werk van je kadergroep.
  • Een succesvol plan van aanpak van een vakbondsthema maken.
  • Actief en zichtbaar zijn op de werkvloer: hoe zorg je voor versterking van de positie van jouw kadergroep.
  • Leidinggeven aan je kadergroep en motiveren van je kaderleden.
  • Vergaderen en notuleren op basis van je eigen praktijksituatie.

Voor wie is deze cursus?

Voor voorzitters en secretarissen van kadergroepen die het vakbondswerk naar een hoger niveau willen tillen. Enige ervaring als voorzitter of secretaris is handig. Je hebt toestemming van jouw begeleidend bestuurder nodig om de opleiding te mogen volgen.

Je hebt wel een actieve houding nodig. We verwachten dat je het huiswerk maakt en dat je de opgedane kennis in de praktijk brengt.

Details van de opleiding

Het is een tweedaagse training. Je hebt toestemming van jouw begeleidend bestuurder nodig om de opleiding te mogen volgen.

De data zijn momenteel nog niet bekend. Wil je wel alvast je interesse kenbaar maken? Stuur dan een mail naar trainingen@fnv.nl en laat weten in welke opleiding je geinteresseerd bent.

Aanmelden

Stuur een e-mail naar trainingen@fnv.nl. Zet in de mail je volledige naam, je lidmaatschapsnummer, en het bedrijf/de sector waar je werkt. Bij de mail voeg je de akkoordmail van je begeleidende bestuurder.