ETUI-trainingen

Ben je lid van de EOR (Europese Ondernemingsraad) en/of als FNV-kaderlid betrokken bij onderwerpen als klimaat of sociale aspecten van de Europese Unie? Dan zijn de trainingen van de ETUI, het European Trade Union Institute, wellicht iets voor jou. De voertaal is Engels of Frans.

ETUI

De ETUI is een onafhankelijk onderzoeks- en trainingscentrum van de Europese Federatie van Vakbonden (ETUC), een paraplu organisatie voor Europese vakbonden. De FNV is daar ook onderdeel van. Al het onderzoek en alle trainingen zijn gericht op het versterken van vakbonden en van de sociale aspecten van de Europese Unie.

Trainingen in Europees verband

ETUI organiseert diverse trainingen voor kaderleden. Een groot deel daarvan heeft te maken met het werk van Europese Ondernemingsraden; in het Engels is dat de European WorkCouncils (EWC’s). Ook andere thema’s zoals bijvoorbeeld klimaat en sociale rechten kunnen aan bod komen.

Actuele Trainingen

Online English for health and safety (intermediate level)

Inhoud: Reading texts, audio files and videos on a wide range of trade union related topics; Quizzes which test participant’s understanding of key vocabulary and grammar; Forums where participants can share opinions and experiences with other learners; Speaking and writing assignments to which participants receive personal feedback from the course tutor. Check this video with the course presentation.
Taal: Engels
Plaats: online
Data/periode: 22 januari t/m 31 Maart 2024 – 10 weken
Aantal deelnemers: max 100
Deadline voor aanmelding: 12 january 2024

Aanmelden
Je hebt toestemming van jouw begeleidend bestuurder nodig om de opleiding te mogen volgen. Stuur een e-mail naar trainingen@fnv.nl Zet in de mail je volledige naam, je lidmaatschapsnummer, (postcode en huisnummer mag ook) en het bedrijf/de sector waar je werkt. Bij de mail voeg je de akkoordmail van je begeleidende bestuurder. Je krijgt vervolgens een aanmeldformulier van de ETUI.

Online EU for Trade Unionists

Inhoud: ETUI organizes this introductory course: it will empower the trade unionists not only to critically analyse how the EU works and see how decisions are taken, but above all, to understand how they can play a role and intervene in the process. This is a crucial step to reinforce the trade unions in every country in Europe and make their work more effective. In the current period having strong trade unions is more important than ever.

Taal: Engels

Plaats: online

Data/periode: 22 january t/m 10 maart 2024 – 7 weken

Aantal deelnemers: max 150

Deadline voor aanmelding: 12 January 2024

Aanmelden
Je hebt toestemming van jouw begeleidend bestuurder nodig om de opleiding te mogen volgen. Stuur een e-mail naar trainingen@fnv.nl Zet in de mail je volledige naam, je lidmaatschapsnummer, (postcode en huisnummer mag ook) en het bedrijf/de sector waar je werkt. Bij de mail voeg je de akkoordmail van je begeleidende bestuurder. Je krijgt vervolgens een aanmeldformulier van de ETUI.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.