Leden Industriële Bakkers stemmen in met onderhandelingsresultaat

Lonen met 16% omhoog

Door Redactie 5 juli 2023

Het onderhandelingsresultaat bij de industriële bakkerijen is met een overgrote meerderheid goedgekeurd door de leden van de FNV. Maar liefst 98,7% heeft voor gestemd en daarmee zijn er loonafspraken met de industriële bakkerijen gemaakt: over een looptijd van 19 maanden zullen de lonen met 16% stijgen.

Stempel cao-nieuws

Krachtig signaal

Deze afspraken zijn tot stand gekomen omdat de werknemers in de industriële bakkerijen startklaar stonden om te gaan staken. Daarmee werd een krachtig signaal afgegeven: na jaren van achteruitgang in koopkracht is het nu genoeg. Door de stakingsdreiging gingen de werkgevers van industriële bakkersbedrijven op het allerlaatste moment overstag. De stakers stemden in met het onderhandelingsresultaat en nu zijn de leden ook akkoord. Bedankt voor jullie stem!

Dit resultaat is bereikt door jullie inzet

Hiermee is het nogmaals bevestigd: hoe meer leden zich inzetten, hoe sterker we staan in de onderhandelingen met de werkgevers. Dat is nu nodig, maar ook in de toekomst. Maak daarom ook je collega lid van de FNV. Ga het gesprek aan met je collega’s over het belang van de vakbond en nodig ze uit lid te worden (en verdien een tientje).

De loonsverhogingen op een rij:

• Per juli 2023: 7% erbij
  • Per januari 2024: 4,5% erbij
  • Per juli 2024: 4,5% erbij

De totale loonsverhoging is daarmee 16%. Deze is afgesproken binnen een looptijd van 19 maanden (van 01-06-2023 t/m 31-12-2024). De loonsverhoging is 10,11% gemiddeld per jaar.

Hoe nu verder

De werkgevers gaan de nieuwe lonen zo snel mogelijk verwerken en uitbetalen. Daarnaast gaan de vakbonden met de werkgeversvereniging(en) werken aan de definitieve cao-tekst.

Daarna zijn we nog niet klaar. De vakbond is niet alleen actief tijdens cao onderhandelingen. De komende tijd gaan we hard aan de slag om onze ledenwinst te behouden, uit te breiden en zo de vakbondsmacht binnen bedrijven te versterken. Alleen als medewerkers georganiseerd zijn kunnen ze samen veranderingen teweegbrengen. Samen staan we sterk! Word lid van de FNV en maak gebruik van de actie eerste 6 maanden voor €25.

Check Mijn FNV

We houden je via de mail op de hoogte van de ontwikkelingen. Ben je lid, maar heb je nog geen mail ontvangen? Controleer dan jouw gegevens in Mijn FNV.

Meer informatie

Wil je meer informatie of wil je meedenken en meedoen? Neem dan contact op met één van de FNV-consulenten Bakkersbedrijven: Erhan Can of Nathan Hak.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.