Vlag op de Mount Everest: Support an ILO convention to stop violence in the world of work

Door Redactie 27 mei 2019

De wens voor een ILO-conventie om geweld op het werk te stoppen komt wel van een hele bijzondere locatie.

Lal Bahadur Jirel is van onze partner in Nepal, de vakbond voor sherpa's UNITRAV. Hij bereikte op 23 mei de top van de Mount Everest en heeft daar een vlag onthuld voor de steun voor een ILO-conventie om (seksueel) geweld in de wereld van werk te stoppen. In juni a.s. wordt in de ILO zo'n conventie besproken.

Petitie tekenen

Jij kunt deze wens ook uiten en steunen en daarvoor hoef je echt geen berg te beklimmen! Klik hier voor meer info en om de petitie te tekenen.

Lal Bahadur Jirel is ook een van de hoofdpersonen in deze video over de vakbond UNITRAV. De beklimming van de Mount Everest liep niet helemaal goed voor hem af, hij wordt in het ziekenhuis behandeld voor ernstige bevriezingswonden.