Help bouwers Qatar WK-stadions op te komen voor rechten!

Zet actie op & doneer

Door Redactie 14 september 2022

Het wereldkampioenschap voetbal komt er bijna aan. Als je weet hoe zwaar de arbeidsmigranten hebben geleden toen zij de stadions bouwden, bekijk je de wedstrijden toch met andere ogen. Wij vinden dat deze mensonterende situatie nooit meer mag voorkomen. Jij ook? Help mee en draag bij aan een eerlijk bestaan voor de arbeidsmigranten in Qatar.

Zo kun je arbeidsmigranten in Qatar helpen

Zet een actie op, haal geld op en doneer voor eerlijke arbeidsomstandigheden en het respecteren van arbeidsrechten in Qatar. Laat je onderaan deze pagina inspireren door mensen die je voor gingen. Ontzettend fijn als je ons helpt om de arbeidsomstandigheden te verbeteren voor deze harde werkers.

Doneer nu

Geld inzamelen kan bijvoorbeeld zo

• Van iedere verkochte consumptie in jouw horecagelegenheid een deel doneren.
  • Als vriendengroep en voetbalfan zelf iets doneren.
  • Als voetbalvereniging geld inzamelen bij leden of een sponsoractie opzetten.

Alles kan, wij zijn blij met elke bijdrage! Ook kun je anderen inspireren te doneren door:

• in de communicatie van je actie altijd www.fnv.nl/steunqatar en/of deze doneer-link te gebruiken;
  • onze posters met donatie-QR-code in je winkel, kroeg of thuis voor het raam op te hangen: poster particulier of poster zakelijk.

Wil je dat jouw actie op deze pagina wordt vermeld? Laat het ons weten!

Met jouw steun verbeteren we de situatie structureel

Samen met onze internationale vakbondspartner in Qatar komen we al jaren op voor de arbeidsmigranten in Qatar. Er is al veel bereikt. En de situatie van nu is niet te vergelijken met die van 10 jaar geleden. Maar er is nog genoeg om voor te strijden!

Met jouw donatie zorgen we er samen voor dat organisaties die opkomen voor migranten in Qatar professionaliseren. Zo kunnen zij beter opkomen voor de rechten van de arbeidsmigranten en hun problemen bespreekbaar maken.

Ook helpen trainingen en voorlichtingsbijeenkomsten ervoor dat de migranten weten wat hun arbeidsrechten zijn. Hierdoor leren zij beter voor zichzelf op te komen. En verbeteren we hun arbeids- en leefomstandigheden structureel. Doe mee!

Doneer nu

Inspirerende acties

Café Brecht op de Weteringschans in Amsterdam doneert per verkocht drankje dat tijdens de WK-voetbalwedstrijden wordt verkocht voor de arbeidsmigranten in Qatar.