Steun projecten als kaderlid of onderhandelaar

Ben jij betrokken bij cao-onderhandelingen? Als onderhandelaar of kaderlid? Maak een afspraak in de cao en steun een project voor je collega's wereldwijd. Mondiaal FNV kan je daarbij helpen.

Wat is Internationale solidariteit in de cao?

Naast afspraken over loon en vakantiedagen kan je als onderhandelaar ook een afspraak maken voor collega's wereldwijd, in de vorm van een financiele bijdrage aan een project. Dit kan een project zijn in de sector. De projecten worden vooral uitgevoerd in Afrika, Azie en Zuid-Amerika en beheerd door Mondiaal FNV.

Hoe maak je een afspraak?

Ervaring leert dat goede timing belangrijk is: dit houdt in dat je al bij het opstellen van de voorsstellenbrief een voorstel moet doen voor een financiele bijdrage aan een project. Met een concreet project is de kans op succes het grootst. Mondiaal FNV kan je daarbij helpen.

Hoe kan Mondiaal FNV je helpen?

Bij bedragen < 10.000 euro kan je een keuze maken uit een paar projecten.
Bij bedragen vanaf 10.000 euro kan je met Mondiaal FNV kijken naar maatwerk (een project bijvoorbeeld dat past in de sector).

Mondiaal FNV:   Mario van de Luytgaarden