Mondiaal FNV heeft professionaliteit en transparantie hoog in het vaandel staan. We besteden in de organisatie met regelmaat aandacht aan omgangsvormen en integriteit, en we passen ons beleid en werkpraktijk aan wanneer dat nodig is.
Klachtenregeling
In 2021 maakten we een interne klachtenreglement en een externe klachtenregeling De bestaande gedragscode wordt herzien. Elke medewerker van Mondiaal FNV tekent de gedragscode aan het begin van haar of zijn werkzaamheden bij Mondiaal FNV.
Per 1 maart 2020 is Inge te Brake (Te Brake Advies) aangesteld als externe vertrouwenspersoon voor de medewerkers van Mondiaal FNV om hun zo de mogelijkheid te bieden om iemand van buiten de organisatie in te schakelen voor overleg en/of meldingen over zowel omgangsvormen als integriteit. De vertrouwenspersoon voert de werkzaamheden in vertrouwen uit. Over de inhoud wordt in het kader van geheimhouding en vertrouwelijkheid niet gecommuniceerd.
De vertrouwenspersoon wordt in ieder geval ingezet voor de volgende werkzaamheden:
In 2020 heeft niemand een gesprek aangevraagd of een melding gedaan over omgangsvormen of integriteit. Ook zijn er geen klachten binnengekomen met betrekking tot medewerkers of activiteiten van Mondiaal FNV.