Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele en analytische cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens en hier is geen toestemming voor nodig.
Daarnaast maken we gebruik van tracking cookies om de website persoonlijker te maken en op jouw voorkeuren af te stemmen. Geef hieronder jouw toestemming. Je instellingen kun je altijd weer wijzigen op de pagina over Cookies.

Lees meer over onze cookies
Ik wil informatie op maat (tracking cookies)

Tracking cookies voor informatie op maat: met deze cookies kunnen we de informatie nog beter op je afstemmen. Als je ervoor kiest deze cookies niet te accepteren, dan is het nog steeds mogelijk gebruik te maken van onze websites maar kan het wel voorkomen dat bijvoorbeeld opnieuw gevraagd wordt een vragenlijst in te vullen als je dat al hebt gedaan.

Social dialogue and informal workers: What we can learn from 8 success cases

Redactie
Door Redactie 06 augustus 2019

Mondiaal FNV presents a research on succesful social dialogue practices of informal workers.

Oeganda: Boda boda taxi-Sal-Roux-wikimedia-commons-

Photo: Uganda: boda boda taxi - Sal Roux/wikimedia ommons


There is no one-size-fits-all when it comes to improving the working-conditions and livelihoods of informal workers and the issue of social dialogue. Despite the diversity, this research -Social dialogue and informal workers: What we can learn from 8 success cases- had the task of deriving overarching insights based on a comparative analysis of 8 case studies of successful social dialogue practices. 

We looked into informal workers in the informal sector (Uganda, Ghana and India), in the formal sector (Colombia, Indonesia and Rwanda and Nepal) and in households (Peru); with sectors comprising large numbers of female workers (Ghana and Peru) as well as those that are male dominated (Colombia, Rwanda, Uganda, Nepal, Indonesia and India). The case study from Indonesie is pending. As soon as it is available, we will publish it on this page.